معرفی شهر اوفا روسیه

معرفی شهر اوفا روسیه

این شهر یکی از شهرهایی است که اگر در طول زندگی آن را نبینید باید بگوییم بخش بزرگی از زندگی شما از بین رفته است. این شهر دارای جمعیتی در حدود ۱ میلیون نفر می‌باشد. البته این آمار مربوط به سال ۲۰۱۲ و به ارائه سازمان ملل متحد می‌باشد. همچنین این شهر پایتخت جمهوری باشکوه توستان می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از تورهای مختلفی که به این شهر می‌روند اقدام به سفر به اوفا کنید و از دیدنی‌های جذاب این شهر استفاده کنید. در ادمه با معرفی شهر اوفا روسیه همراه تاریخ ما باشید.

مسجد لولا توپلان

در این شهر نیز مساجد بسیاری را می‌توانید پیدا کنید. مسجد لولا توپلان که با نام لاله توپلان نیز مشور است یکی از مساجد این شهر است. اوفا یکی از شهرهایی است که در بخش آسیایی روسیه واقع‌شده است. به همین دلیل تعداد مساجد این شهر نیز بیشتر از شهرهای دیگر روسیه است. مهم‌ترین و شگفت‌انگیزترین ویژگی این مسجد معماری آن است. همان‌طور که بسیاری از شما هم تصور کرده‌اید منظورمان یک معماری سنتی و ساده است.

اما باید بگوییم کاملاً در اشتباه هستید! معماری این مسجد کاملاً مدرن است. ازاین‌جهت گردشگران و جهانگردان بسیاری به آن جذب می‌شوند. معماری این مسجد کاملاً غیرمتعارف است. این مسجد در سال ۱۹۸۹ شروع به ساخته‌شدن کرد. این میزان چیزی در حدود ۹ سال در حال ساخته‌شدن بود. به‌جرئت می‌توان گفت این مسجد مرکز اصلی مسلمانان در باشقیرستان  است. همچنین بازدید از این مسجد کاملاً رایگان انجام می‌گیرد.

بهترین مناطق جهان برای سفر

موزه خانه وارونه

معرفی شهر اوفا

موزه خانه وارونه یکی دیگر از دیدنی‌هایی است که باید حتماً از آن لذت ببرید. همان‌طور که از نام آن نیز پیداست درون آن از تمام وسایل و لوازم یک خانه واقعی بهره برده شده است. حتی پارکینگ و ماشین روبه روی این خانه نیز به شکل وارونه ساخته‌شده‌اند. زمانی که برای اولین بار به دیدن این خانه می‌روید با خود می‌گویید اوه چه زیباست! مثل آن در دنیا وجود ندارد. اما باید بگوییم خیر. حداقل بیست و دو عدد از این خانه‌ها در دنیا وجود دارد که شهرت جهانی دارند.

این شهر همان بخش روسیه است که جلوه های کم اسلامی خود را همراه دارد. به نوعی می توان گفت علاوه بر جاذبه های تاریخی تفریحی شهر های روسیه، جاذبه های مذهبی و هنری نیز در این شهر نمود یافته اند.

مسجد اصلی باشقیرستان

در اوفا، اواخر قرن هجدهم اداره روحانی مسلمانان امپراطوری روسیه به فرمان امپراطریس یکاترینای کبیر ایجاد شد.

محمد جان حسینوف، اولین مفتی در خانه خود نماز جمعه را برگزار می کرد. با تلاش زیاد عبدالسلام عبدالرحیموف مفتی دوم که به لحاظ خدمات صادقانه به امپراطور روسیه مدال طلا را دریافت کرده بود ساخت مسجد در اوفا ممکن شد.

معرفی شهر اوفا

منبع روماکو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها