معرفی ساحل جزیره ماموتیک

ساحل جزیره ماموتیک

ساحل جزیره ماموتیک در کشور مالزی و در پارک ملی تونکو عبدالرحمان قرار دارد. این پارک آبی بیش از ۴۹۲۹ هکتار وسعت داشته و دو سوم آن با دریا ارتباط دارد. سه جزیره سولوگ، مانوکان وماموتیک در این جزیره قرار دارند و به دلیل شکل جغرافیایی خاص آنها به جزیره شادمانی معروف شده است چون اگر از بالا به این جزیره نگاه کنید سه ساحل نامبرده شبیه دو چشم و یک لب خندان برایتان تداعی پیدا میکند.

موقعیت جغرافیایی

ساحل جزیره ماموتیک یکی از جزایر و سواحل پارک تونکو عبدالرحمان می باشد که با ۶۱ هزار متر مربع مساحت، کوچکترین جزیره پارک به شمار می رود. این جزیره یکی از بهترین مکان ها برای غواصی و شناست. علاوه بر این، برخی نقاط ساحلی آن و نیز صخره های مرجانی موجود در ساحلش واقعاً چشم نواز و دیدنی است. این جزیره دارای یک اسکله، سه مهمان سرا و نیز محلی برای اقامتگاه رنجرها است. صخره های مرجانی واقع در شمال شرقی «ماموتیک» بسیار جالب توجه است. ساحل این جزیره صخره ای است و شناگران باید مراقب توتیای دریایی باشند. توتیای دریایی که به خارپشت دریایی نیز نامیده می شود، نوعی جانور آبزی کوچک خاردار است که به تعداد زیاد در کنار صخره های مرجانی و تخته سنگ های کنار ساحل یافت می شود.

راهنمای سفر به مالزی

مناطق دیدنی

در ساحل جزیره ماموتیک، اردوگاه توسط ساحل شنی سفید با آب های فیروزه ای زیبا احاطه شده است. پیاده روی در اطراف جزیره و کشف سواحل زیبا، از جمله سطوح مرجانی ساحل که با قطعات مرجانی پوشیده شده است بسیار لذت بخش میباشد. در این جزیره میتوانید انواع گونه های ماهی و مرجان را ببینید. قایقرانی اصلی ترین صنعت و جاذبه گردشگری ساحل جزیره ماموتیک در کنار ماهیگیری و غواصی میباشد. این ساحل قوانین خاص خود را دارد به طور مثال خارج کردن هر چیزی از جزیره به علت نادر بودن گونه های حیوانی و طبیعی ممنوع میباشد.

جزیره بکر و دست ‌نخورده ماموتیک در کشور مالزی با قایق پانزده دقیقه تا شهر کوتاکینابالو فاصله دارد و محل ایده آلی برای شنا، غواصی و تجدیدقوای ذهنی است. به‌مانند ‏بسیاری از جزایر دیگر در منطقه شرق قاره کهن، ساحل این جزیره چشم‌انداز خارق‌العاده‌ای به محیط اطراف ‏خود دارد.

باوجوداینکه جزیره ماموتیک تا شهر کوتاکینابالو‏ فاصله چندانی ندارد، اما در مقایسه با سواحل ‏مجاور به ‌مراتب خلوت‌تر است و انتخاب بسیار مناسبی برای گردش یک‌روزه برشمرده می‌شود. در این ‏جزیره قدم‌زنان به سمت شرق بروید تا به یک ساحل زیبای دیگر به نام ساحل مرجانی ‏برسید. این ساحل همان‌طور که از نامش پیدا است با تکه‌های بزرگ صدف و مرجان پوشیده شده است.

منبع لست کند کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها