معرفی اسکله پسابندر

معرفی اسکله پسابندر

یکی از جاذبه‌های دیگر شهر چابهار اسکله پسابندر است. شهر چابهار ، شهری زیبا می‌باشد در واقع می‌توان این شهر را بهشت روی زمین دانست. پسابندر ، بندری کوچک و یکی از روستاها در شهرستان چابهار سیستان و بلوچستان است در واقع در نقطه انتهایی کشور ایران قرار دارد. این بندر کوچک در کنار خلیج گواتر نزدیک به مرز پاکستان می‌باشد که سالیانه گردشگران بسیاری از این قسمت دیدن می‌کنند. عواملی باعث جذب این گردشگران شده است آب و هوا دلپذیر و زیبایی این منطقه می‌باشد برای آشنایی بیش‌تر در ادامه با معرفی اسکله پسابندر همراه ما باشید.

معرفی اسکله پسابندر

اسکله پسابندر کجاست؟

پسابندر در منطقه جنوبی کشورمان ایران قرار گرفته است که این بندر کوچک در جنوی شرقی چابهار و در ۸۸ کیلومتری خلیج گواتر قرار گرفته است که اسکله پساندر در همین منطقه می‌باشد ناگفته نماند این منطقه شامل مقرهای نظامی ارتش ، سپاه و دریابانی ناجا است. جالب است بدانید که کدخدای این بندر فردی به نام پسا بوده است که نام این بندر از روی نام کدخدا انتخاب شده است.

معرفی ساحل بریس چابهار

جاذبه گردشگری در پسابندر

اسکله زیبا پسابندر بسیار دیدنی می‌باشد و یکی از جاهایی است که در سفر به چابهار نباید آن را فراموش کرد اما در اطراف این اسکله صیادی جاذبه‌های گردشگری بسیاری است. یکی از این جاذبه‌ها جزیره‌ایی است که مرجان نام دارد که این جزیره محل زندگی شاه‌میگو است و نام دیگر جزیره مرجان ، شیطان است که این نام را اهالی منطقه پسابندر برای این جزیره گذاشته‌اند و حتی اکثر مردم منطقه آن را به همین نام می‌شناسند.
در کنار این اسکله دیدنی صخره‌ایی نیمه مرتفع قرار گرفته است که بر کل اسکله  صیادی ، پارکینگ لنج و قایق‌ها اشراف دارد. بسیاری از گردشگران و عکاسان برای دیدن منظره زیبای این منطقه بر بالای این صخره می‌روند جالب است بدانید که پسابندر شامل چهار خور می‌باشد که نام ‌آنها  شتری ، سعید ، مجاز و میامی پیاپی است.

معرفی اسکله پسابندر

جمع‌بندی

با سفر به اسکله پسابندر می‌توانید از دریای اطراف آن و قدم زدن بر روی ماسه‌ها لذت ببرید. جالب است بدانید که این منطقه مرکز اصلی صادرات ماهی‌هایی همچون : ماهی تن ، شیر ماهی ، حلوا می‌باشد و اکثر مسافران به دلیل قیمت مناسب ماهی در این منطقه ، ماهی‌های بسیاری خریداری می‌کنند و شغل اکثر مردم این منطقه ماهیگیری است. پسابندر در گذشته رونق بسیار زیادی داشته است و روز به روز در حال گسترش می‌باشد. اگر به سیستان و بلوچستان سفر کردید بازدید از این اسکله صیادی زیبا را فراموش نکنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها