همه چیز درباره موزه موسیقی شیراز

موزه موسیقی شیراز

به هر جای شیراز بنگریم یک مکان گردشگری وجود دارد. یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر شیراز موزه موسیقی شیراز است که این موزه در ابتدا به خانه منطقی نژاد معروف بوده است که این موزه در پشت مسجد شهدا در میدان شاه چراغ می‌باشد. یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین بناها می‌باشد که مربوط به دوره قاجار است و در سال ۱۳۱۱ هجری قمری این بنای زیبای قدیمی ساخته شده است. برای تبدیل این خانه زیبا به موزه موسیقی توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری به میزان چهل ملیون تومان هزینه شده است. موزه موسیقی دارای قسمت شاه نشین و اتاق‌های بسیاری می‌باشد که هر یک از این اتاق‌ها به کار خاصی در زمینه موسیقی پرداخته شده است. برای آشنایی با این موزه جذاب با ما همراه باشید.

موزه موسیقی شیراز

نحوه طراحی موزه موسیقی شیراز

همانطور که گفته شد هر اتاق این موزه مربوط به کاری می‌باشد که گچبری یکی از اتاق‌های آن به روش باروک است ، تخصص این اتاق در موسیقی ملل است و در این اتاق زیبا تصاویری از آهنگسازان و نوازندگان برتر دنیا قرار داده شده است. علاوه بر تصاویرشان در کنار عکس‌ها بیوگرافی آنها قرار داده شده است. درواقع در این اتاق نوازندگان و موسیقی‌دانان برتر دنیا در دوره‌های مختلف معرفی می‌شوند.
موره موسیقی شامل چهار اتاق تو در تو است که دراین اتاق‌ها سازهای موسیقی معرفی می‌شوند و تمامی سازهای ایران در این اتاق‌ها به نمایش در آمده است.

مکان های ناشناخته شیراز

استودیوی موسیقی

در این موزه استودیوی موسیقی وجود دارد که موزه موسیقی دارای وسایلی برای ضبط موسیقی ، محلی برای آموزش ، اتاق آرشیو و معرفی موسیقی دانان بزرگ کشورمان و همچنین دارای مخزن صوتی می‌باشد. در مخزن صوتی موسیقی به اندازه دو هزار ساعت موسیقی وجود دارد که تمامی مراجعه کنندگان می‌توانند در کابینی که به سیستم صوتی مجهز شده است به این آهنگ‌ها گوش دهند.

موزه موسیقی شیراز

جمع‌بندی

با توجه به مطالب بالا می‌توان گفت موزه موسیقی شیراز از لحاط تاریخ و هنردارای ارزش بالایی است. از هنرهایی که این موزه را منحصر به فرد کرده است می‌توان به هنرهایی همچون : آیینه کاری ، طاق و سر ستون مقرنس کاری شده ، نقاشی‌های زیبا ، نقش گل و بوته ، گچبری زیبا ، منبت و معرق کاری اشاره کرد. شیراز شهری تاریخی و سرشار از جاذبه‌های هنری می‌باشد که موزه موسیقی یکی از جذابیت‌های آن می‌باشد. شایان به ذکر است که خانه منطقی نژاد یا همان موزه موسیقی فعلی در سال ۱۳۵۲ در دسته آثار ملی ایران ثبت گردیده است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها