ییلاق های اطراف تهران

ییلاق های اطراف تهران

تهران شهری شلوغ با آب و هوای بدی است که همگی از دست آن فراری هستند ولی به دلیل پایتخت بودن این شهر برخی‌هاهم توانایی دوری از این منطقه را ندارند ولی تنفس سالم آرزویشان شده است، اما شما می‌توانید ییلاق های اطراف تهران را نادیده نگیرید و آخر هرهفته به مناطق و طبیعت‌های اطراف تهران بروید و نفسی تازه بکشید، در ادامه این مقاله با طبیعت‌های مختلف اطراف تهران آشنا می‌شوید و پیشنهاد میکنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا از طبیعت‌های اطراف محل زندگی خود بی‌نسیب نمانید.

ییلاق های اطراف تهران

ییلاق در تمامی فصول به جنگل‌های لفور

 لفور طبیعتی بی‌نظیر در اطراف این شهر می‌باشد که در شهرستان سوادکوه نیز واقع شده است، مسافرت به مکان‌های تکراری می‌تواند بسیار خسته‌کننده و کسل‌کننده باشد و ییلاق‌ های اطراف تهران بهترین گزینه برای شما ‌نیز می‌باشد. درختان انجیل و ازگیل نشاط خاصی به شما ‌می‌دهد و با قدم زدن میان این درختان سلول‌های شما سرشار از نشاط می‌شود،‌ تماشا کردن آبشارهای این منطقه به چشمان شما روحیه‌ای برای ادامه زندگی می‌دهد و به خلقت‌های زیبای خداوند نیز پی می‌برید. سدی در نزدیکی این منطقه احداث شده است که به سد البرز یا لفور نیز معروف است.

تفریحات رایگان تهران

فیلبند طبیعت بی‌همتای خدا

از ییلاق های اطراف تهران می‌توان به یکی از بهترین‌های آن اشاره کرد، روستای فیلبند در استان مازندران قرار دارد که با پیشروی ۲۵ کیلومتر از جاده هراز و آمل به این منطقه زیبا می‌رسید که با طبیعتی که خلق کرده است به عظمت خدا نیز پی می‌برید.

ییلاق های اطراف تهران

لواسان؛ از نزدیک ترین ییلاق های اطراف تهران

بدون شک نزدیک ترین و مشهورترین جاهای دیدنی اطراف تهران ، باغشهر لواسان است. این شهر که در دره ای به همین نام در دامنه جنوبی کوه های البرز قرار گرفته مرکز بخش لواسانات در شهرستان شمیرانات است. گذر رودخانه جاجرود از این شهر و سرریز آن به سد لتیان ، علاوه بر آب و هوایی مطبوع، چشم اندازهای زیبایی هم برای این شهر به ارمغان آورده است.

طبیعت سرسبز لواسان و دریاچه زیبای سد لتیان این منطقه خوش آب و هوا را به ییلاقی چهارفصل بدل کرده است. نزدیکی به تهران و آب و هوای مناسب لواسان را به یکی از گران ترین شهرهای ایران بدل کرده تا جایی که به آن بورلی هیلز یا سوئیس تهران لقب داده اند! اتوبان بابایی و جاده لشگرک دو راه مرسوم دسترسی به شهر لواسان است.

حرف آخر

ییلاق های اطراف تهران بسیار تاثیرگذار بر روی سلامت بدن هستند که ییلاق به آن، هفته‌ای یک بار حتما توصیه می‌شود تا از تنفس و استفاده از آب و هوایی تازه نیز بحره‌مند شوید و همچنین لحظات خوب و خوشی با خانواده و دوستان خود داشته باشید و دور از شلوغی و هیاهو باشید و آرامش بی‌نظیر این طبیعت را تجربه کنید.

منبع سفرزون
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها