مروری بر جاذبه های گردشگری نزدیک تهران

جاذبه های گردشگری نزدیک تهران

برای فاصله گرفتن از شلوغی و آلودگی‌هوای تهران، حتما لازم نیست به شهر‌های دیگر سفر کنید، اوشان و فشم،‌ کردان و جاده چالوس از دیگر جاذبه های گردشگری نزدیک تهران هستند که می‌توانید ساعات خوشی را در کنار خانواده و دوستان خود در آنجا بگذرانید،‌ بدون هیچ آلودگی‌هوا و آلودگی‌صوتی‌ای آرامش را تجربه کنید. در ادامه این مقاله با تعدادی از این جاذبه‌ها آشنا می‌شوید، پس با ما همراه باشید.

دشت لار به قدمت پادشاهان

در زمان‌های قدیم، پادشاهان مکانی زیبا و دیدنی را برای اوقات فراغت خود انتخاب کرده بودند و در فصل تابستان، دشت لار که بهترین دشت خوش آب و هوای تهران بود، می‌رفتند. این دشت در ۷۵ کیلومتری تهران واقع شده است و یکی از جاذبه های گردشگری نزدیک تهران محسوب می‌شود، ارتباط نزدیکی با آمل دارد.

دشت لار زیستگاه گیاهان و جانوران با گونه‌های مختلف است که می‌توان به گیاهان و حیواناتی همچون روباه، گرگ، پلنگ، عقاب، مار‌افعی، خرس قهوه ای، گراز، آهو و گل‌های شقایق و گل‌های زرد نیز اشاره کرد که از خلقت این طبیعت زیبا نیز می‌باشند.

جاذبه های گردشگری نزدیک تهران

مکان های دیدنی تهران در زمستان

آبشار گزو، طبیعتی بی‌نظیر در ایران

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تهران نیز آبشار گزو می‌باشد که فاصله این منطقه‌ی زیبا از تهران، تنها دو ساعت می‌باشد و نزدیک امامزاده معروف گزو نیز قرار دارد که تنها ۱۵ کیلومتر از سوادکوه فاصله دارد. این منطقه زیبا دارای درختانی است که ۴۸ متر ارتفاع دارد و زیر آن حوضچه این آبشار قرار دارد که در فصل تابستان که فصل گرما است می‌توان در آن آبی به تن زد. در امتداد راه این آبشار جنگل‌های  لفور قرار دارد که پیشنهاد می‌شود به آن هم سری بزنید و لذت ببرید و همچنین سد لفور یا البرزهم در نزدیکی این آبشار قرار دارد که می‌توانید از آن هم دیدن فرمایید.

روستاهای وردیج و واریش

بزرگترین روستای حریم شمال غرب تهران روستای وردیج است که همراه با روستای واریش، کمی بالاتر از آن، ورودی قله ی لیچه و پهنه حصار برای کوهنوردان به شمار می آیند. روستای واریش بسیار سرسبز است آدمک های سنگی معروف این روستا در نزدیکی آبشار قرار دارند.

این دو روستا معروف به سنگ های آدمک جیان، دارای دره های عمیق، باغ های سرسبز و کوه های مرتفع زیبا و چشم نواز هستند

راه دسترسی به این روستاها از راه بزرگراه تهران- کرج و از منطقه ی وردآورد است و بهترین فصل سفر به این روستاها بهار و تابستان می باشد.

روستاهای وردیج

حرف آخر

تهران هم مانند دیگر شهر‌ها جاذبه گردشگری دارد و شما می‌توانید برای دوری از آب و هوای بد تهران به این جاذبه‌ های گردشگری نزدیک تهران بروید و لحظات خوب و خوشی در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشید.

منبع نمناک
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها