عجایب هفتگانه جهان

عجایب هفتگانه جهان 

جهان که پر از خلقت خداوند می‌باشد، عجایب‌هایی دارد که به عجایب هفتگانه جهان نیز معروف هستند، عجایبی همچون هرم‌های مصر، باغ معلق بابل، مجسمه زئوس، غول رودس و…، که در ادامه این مقاله به معرفی آنها می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

هرم‌هایی در مصر

اهرام ثلاثه مصر،‌ جزء برترین عجایب هفتگانه جهان می‌باشند که تا امروزه قدمت خود را حفظ کرده‌اند،‌ قدمت اهرام ثلاثه مصر به ۲۷۰۰ الی ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد که این قدمت بسیار چشم‌گیر می‌باشد.

عجایب هفتگانه جهان

باغ‌های معلق

قدمت این باغ که در مصر می‌باشد، به ۶۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد که به دستور پادشاه مصر ساخته شده است که به‌نام باغ‌ معلق بابل معروف است، زیرا این باغ در ارتفاع ۲۳ متری از سطح زمین بنا نهاده شده است.

مجسمه زئوس

به یکی دیگر از عجایب هفتگانه جهان می‌توان اشاره کرد که مجسمه زئوس نام دارد، این تندیس در المپیا قرار داشت که قدمتش به هشت قرن می‌رسید، اما پس از قرن چهارم،‌ این پرستشگاه بسته و نابود شد.

معبد آرتمیس

معبد آرتمیس یکی از شگفت‌انگیز ترین معبد‌های جهان است که در سال ۵۰۰ سال قبل از میلاد تاسیس شده است و یکی دیگر از عجایب هفتگانه جهان می‌باشد.

آرامگاهی جنوب غربی آسیا

آرامگاه هالیکارناسوس، پوشیده شده از سنگی زینتی به‌نام مرمر است، این آرامگاه در سال ۳۵۳ قبل از میلاد ساخته شده و یکی از ثبتی‌های یونسکو می‌باشد.

آشنایی با زیباترین کوه های جهان

غول رودس

این تندیس بزرگ،‌ به غول رودس معروف است که در قرن سوم پیش از میلاد ساخته شده است. جالب است بدانید ساخت این مجسمه غول‌پیکر که سی متر ارتفاع دارد و جزء بلند‌ترین مجسمه‌های دنیا می‌باشد، دوازده سال طول کشیده است.

عجایب هفتگانه جهان

فانوس دریایی

آخرین عجایب جهان نیز،‌ این فانوس بزرگ در نزیکی شهر اسکندریه می‌باشد که سال تاسیس آن به ۲۷۰ سال پیش از میلاد می‌رسد.

صدها سال بعد، اعراب به رودس حمله کردند و بقایای مجسمه را به‌عنوان فلز قراضه فروختند. به‌همین‌دلیل، باستان‌شناسان درباره‌ی شکل مجسمه و محل دقیق استقرار آن چیز زیادی نمی‌دانند.

بیشتر آنها بر این باورند که این مجسمه شبیه خدای خورشید بوده است که در یک دستش مشعل و در دست دیگرش نیزه یا کمان داشته است. برخی می‌گویند هر یک از پاهای مجسمه در یک‌سوی بندر قرار داشته و از هم باز بوده است، اما دانشمندان امروزی متفق‌القول‌اند که هر دو پای مجسمه باید در یک طرف بندر بوده باشد، زیرا درغیراین‌صورت نمی‌توانست وزن مجسمه را تحمل کند.

منبع چطور دات کام
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها