آشنایی با خطرناک ترین کوه های دنیا

خطرناک ترین کوه های دنیا

خطرناک ترین کوه های دنیا، کوه‌هایی هستند که ممکن خطرات فراوان و مرگباری را به همراه داشته باشند. بعضی از آدم‌ها عاشق ورزش کوهنوردی هستند اما فتح قله کار راحتی نیست. و برای فتح باید خطرات بسیاری را طی کرد. از خطراتی که ممکن است در این راه وجود داشته باشد می‌توان به سرمازدگی، طوفان، کمبود اکسیژن و ….. اشاره کرد. اما در ادامه مطلب شما را با کوه های خطرناک دنیا آشنا خواهیم کرد.

خطرناک ترین کوه های دنیا

قله برود پیک

یکی از خطرناک ترین کوه های دنیا ، قله برود پیک است که در ۸۰۵۱ متری رشته کوه قراقوم است و در شمال شرقی کشور پاکستان می‌باشد. که دوازدهمین قله جهان همین قله است. با توجه به اینکه ارتفاع بسیاری دارد اما زیاد سخت نیست. جالب است بدانید که میزان درصد مرگ قله برود پیک پنج درصد است.

آشنایی با زیباترین کوه های جهان

قله شیشاپانگما

این قله که ارتفاع آن  ۸۰۱۳ متر می‌باشد در کشور چین قرار گرفته است و از نظر بلندی قله چهاردهم در دنیا است. برای صعود ،این کوه نسبتا ساده است. اما میزان درصد مرگ در کوه شیشاپانگما به میزان هشت درصد می‌باشد که این درصد، درصد سالیانه مرگ و میر در این منطقه است.

کوه اورست

یکی از کو‌ه های خطرناک دنیا ، کوه اورست است که این کوه را همه می‌شناسیم و بسیار هم مشهور می‌باشد. ارتفاع کوه اورست ۸۸۴۸ متر است. بسیاری کوهنوردان که مهارت بسیار در ورزش کوهنوردی دارند کوه اورست را برای این ورزش انتخاب می‌کنند که این کوه تا به حال باعث مرگ ۲۱۰ نفر شده است.

خطرناک ترین کوه های دنیا

قله ماکالو

از دیگر کو‌ه های خطرناک دنیا می‌توان به قله ماکالو اشاره کرد که این قله در ۲۲ کیلومتری از شرق کوه اورست می‌باشد و شباهت بسیاری به هرم دارد هرمی که دارای چهار وجه است. یکی از سخت‌ترین صعودهای دنیا و مسیرهای پرخطر دنیا همین کوه است که در سال جان ۹ درصد از کوهنوردان را گرفته است.

جمع‌بندی

در مطالب بالا شما را با خطرناک ‌ترین کوه های دنیا آشنا کردیم. کوه‌هایی که سالیانه باعث مرگ بسیاری از کوهنوردان شده اند. اما برای یک کوهنورد فتح این قله‌ها ارزش بالایی دارد که  لحظات کوهنوردی در این کوه‌ها برایشان تکرار نشدنی است. بالارفتن از برخی از کوه‌های جهان دل‌وجرات زیادی می‌خواهد. کوهنوردی در برخی از کوه‌ها به قدری دشوار است که به‌جای چند ساعت، چند روزی فتح آن‌ها طول می‌کشد. برای مثال یکی از دشوارترین کوه‌های دنیا برای کوهنوردان، ال‌کاپیتان است که در پارک ملی یوسیمیتی در ایالت کالیفرنیا قرار دارد؛ همچنین این کوه دارای ۱۰ مسیر برای علاقه‌مندان به کوهنوردی و صخره‌نوردی‌ست.

منبع لست کند
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها