معرفی بوستان ولایت

معرفی بوستان ولایت

بوستان ولایت در بخش جنوبی شهر تهران در منطقه ۱۹ بنا شده است و دارای مساحتی به ابعاد ۲۷۰ هکتار است. این بوستان یکی از پرطرفدارترین و شناخته شده‌ترین پارک‌های شهر تهران محسوب می‌شود به گونه‌ای که از زمان تاسیس آن تا به الان جشنواره‌های گوناگونی در آن برپا‌ شده است. در ادامه به معرفی بوستان ولایت می‌پردازیم.

امکانات تفریحی-گردشگری بوستان ولایت

بوستان ولایت دارای سرگرمی ها و جاذبه های متنوعی است که در ادامه به معرفی آن ها می‌پردازیم.

معرفی بوستان ولایت

قصر شادی

در پارک ولایت تهران مساحت ۵۰۰۰ متر مربع برای انواع بازی‌های دیجیتال در نظر گرفته شده که مختص رده سنی کودکان و نوجوانان می‌باشد. با وجود این مکان، والدینی که با فرزندان خود به بوستان ولایت مراجعه می‌کنند، می‌توانند از سرگرم شدن کودکان خود در پارک مطمئن باشند. قلعه شادی شامل امکانات تفریحی زیر می باشد:

  • ۵۰ نوع از جدیدترین دستگاه های بازی‌های دیجیتالی
  • دارای دو لاین بولینگ مهیج برای خانواده‌ها
  • انواع بازی‌های رایدی برای کودکان و نوجوانان که شامل: ماشین‌های برقی، هلی کوپتر، تاب، انواع چرخ و فلک و انواع قطار می‌شود.

شهرک ورزش

احداث شهرک ورزشی در بخش غربی پارک از دیگر امکاناتی است که پارک ولایت به آن مجهز گردیده است. در این شهرک امکانات لازم برای انواع ورزش‌های مهیج و مفید فراهم شده است؛ در ادامه به بیان تفریحات ورزشی موجود در این مجموعه می‌پردازیم.

۱-صخره نوردی

در این بخش سازه‌ی صخره مانندی به ارتفاع ۱۵ متر ساخته شده است. دوست داران ورزش صخره نوردی، با مراجعه به این بخش می‌توانند، با استفاده از آن لحظات لذت‌بخشی را برای خود رقم بزنند.

۲-باند مخصوص پرواز بادبادک

باند قدیمی فرودگاه که در قسمت شمالی شهرک قرار داشته نیز هم اکنون به عنوان باند مخصوص پرواز بادبادک مورد استفاده بازدیدکنندگان قرار گرفته است.تاکنون در این منطقه مسابقات زیادی در حوزه پرواز بادبادک برگزار شده‌است.

۳-اسب سواری

اسب سواری(سوارکاری) از دیگر ورز‌ش‌هایی است که میتوانید آن را در شهر ورزش پارک ولایت تجربه‌کنید. در پیستی که برای سوار‌کاری درنظرگرفته شده، درشکه‌هایی تعبیه شده است تا عموم خانواده‌ها هم بتوانند از این محیط استفاده کنند.

پارک شطرنج تهران کجاست؟

دیگر امکانات بوستان ولایت

معرفی بوستان ولایت

۱-مجموعه فرهنگی-تفریحی شهربانو

مساحت این مجموعه به ۶ هکتار می‌رسد که در آن ۲۰ ساختمان در زمینه‌های آموزشی، ورزشی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و… مخصوص خانم‌ها احداث شده است.

۲-کتابخانه علامه امینی

کتابخانه علامه امینی در قسمت جنوبی بوستان ولایت قرار دارد. این کتابخانه از دو سالن مطالعه تشکیل شده است که در آن ۸ هزار کتاب با عناوین عمومی و تخصصی موجود است. از ویژگی‌های این کتابخانه آن است که امکان امانت گرفتن کتب برای دوستداران کتاب وجود دارد.

منبع فانزی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها