معرفی پارک یافت آباد

معرفی پارک یافت آباد

یکی از راه‌های رفع خستگی و فراموش کردن تنش‌های روزانه، رفتن به پارک و استفاده از فضای سبز آن است. فضای سبز باعث ایجاد آرامش و از بین بردن استرس‌ها و ناراحتی‌هایی که در طول روز داشته‌ایم، می‌شود. در همین راستا ما در این مقاله می‌خواهیم به معرفی  پارک یافت آباد که یکی از بوستان‌های جنوب غرب تهران بوده و مکان مناسبی برای گذراندن اوقات خوش شما در کنار خانواده است، بپردازیم.

پارک یافت آباد که در سال ۱۳۸۱ در محله یافت آباد تهران تاسیس شد، یکی از بوستان‌های بزرگ منطقه ۱۸ تهران می‌باشد. پارک یافت آباد با مساحتی بالغ بر ۶۰ هزار متر مربع، به عنوان دومین پارک بزرگ این منطقه به حساب می‌آید.

پارک یافت آباد به دلیل داشتن وسعت زیاد و امکانات فراوان، در سرانه فضای سبز و کارکردهای فرهنگی و اجتماعی منطقه جنوب غرب تهران نیز مهم است. این بوستان در در طول یک دهه فعالیت خود توانسته است در میان اهالی محله جایگاه خوبی پیدا کند.

پار ک طالقانی کجاست؟

امکانات 

در ادامه معرفی پارک یافت آباد به بررسی امکانات این پارک می‌پردازیم.

از جمله امکانات این پارک می‌توان به زمین بازی کودکان، هرباریوم، پایگاه خدمات اینترنتی، خانه مشق، کانون نیکوکاری رعد، دفتر بسیج و سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد.

پوشش گیاهی 

در پوشش گیاهی پارک یافت‌ آباد اغلب از درختان کاج، چنار و سرو تشکیل شده است که طرح کاشت آن به صورت نظم طبیعی می‌باشد؛ یعنی به شکل آزاد و ارگانیک و در خطوط غیر منظم هستند.

آدرس 

آدرس: تهران، یافت آباد، خیابان الغدیر، میدان الغدیر

جاذبه‌های اطراف پارک 

یکی دیگر از بوستان‌های بزرگ این منطقه نیز بوستان نرگس می‌باشد که در سال ۱۳۹۰ افتتاح شده و ویژه بانوان است. این پارک در مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع از بخش های گوناگونی از جمله سالن‌های ورزشی و فضای سبز گسترده و باغ راه‌ها تشکیل شده است.

بوستان نرگس

بوستان نرگس با وجود فضای وسیع و امکانات گسترده روزانه از بازدید کنندگان بیشماری پذیرایی می‌کند. در این پارک امکانات ورزشی متعددی وجود دارد که زمین‌های والیبال، بدمینتون، بسکتبال، زمین چمن مصنوعی فوتبال، پیست اسکیت، سالن بدنسازی، زمین تنیس، سالن‌های ماساژ و پیست دوچرخه سواری از جمله آن ها هستند. سالن های استخر این پارک دارای امکاناتی مانند سونا، جکوزی، حمام آفتاب، استخر ویژه کودکان، سیستم‌های تهویه مناسب، بوفه، رختکن و اینترنت می‌باشد که مجموعه ای کامل به شمار می‌رود.

از دیگر امکانات پارک نرگس می‌توان به کیوسک‌های اجاره دوچرخه و اسکیت، رختکن، مهد کودک، نمازخانه، چندین سرویس بهداشتی، آلاچیق‌های متعدد، دریاچه ای مصنوعی با مساحت ۷ هزار متر مربع، مسیرهای ویژه پیاده روی، رستوران‌ها و بوفه‌های متعدد با ارائه خوراکی‌های با کیفیت و پارکینگی روباز با ظرفیت حداقل دویست خودرو اشاره کرد.

منبع فانزی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها