نکاتی که معلولان قبل از پرواز باید بدانند

نکاتی که معلولان قبل از پرواز باید بدانند

متاسفانه در جامعه امروزی، از معلولانی که در راه رفتن، دویدن و… ناتوان هستند، به درستی حمایت نمی‌شود. افراد معلولی که از ویلچر و صندلی چرخدار استفاده می‌کنند، امکان رفت و آمد در برخی از مکان‌های عمومی را ندارند و این موضوع بسیار ناراحت کننده می‌باشد.
یکی از این مکان‌ها که توجه زیادی به امکانات رفاه آن برای معلولان نمی‌کنند، فرودگاه‌ها می‌ّباشند. در این مقاله سعی داریم تا شما را با نکاتی که معلولان قبل از پرواز باید بدانند آشنا کنیم،‌ پس با سایت تاریخ ما همراه باشید.

سختی در فرودگاه

هنگامی که یک فرد معلول می‌خواهد سوار هواپیما شود،‌ می‌بایست مثل افراد دیگر، در صف،‌ میان تعداد زیادی از مردم صبر کند، هنگامی که می‌خواهد از پله‌های هواپیما بالا برود، هیچ امکانی وجود ندارد که فرد با ولیچر خود بتواند این راه را طی کند، همچنین هیچ دستگاهی وجود ندارد که ویلچر او را جمع کند.
مشکلات فرودگاه مختص به معلولانی که از ویلچر استفاده می‌کنند نیست، بلکه ناشنوایان می‌توانند ساعت‌ها معطل بمانند، زیرا آن‌ها صدای بلندگو را نمی‌شنوند و ممکن است از پرواز خود جا بمانند.

نکاتی که معلولان قبل از پرواز باید بدانند

ممنوعیت ویلچر

یکی دیگر از نکاتی که معلولان قبل از پرواز باید بدانند و شایدهم برای شما جالب و ناراحت کننده باشد، این است که یک معلول که از ویلچر استفاده می‌کند، نمی‌تواند با ویلچر خود به داخل هواپیما برود، باید از ویلچر خود پیاده شده و به کمک مهماندار به صندلی مختص به خود برود.

چرا باید سفر کنیم؟

 از دست دادن ویلچر

معلولانی که می‌خواهند سفر هوایی داشته باشند، می‌بایست ویلچر خود را به پرسنل هواپیما سپرده تا آنها ویلچر را به قسمت بار‌ها اضافه کنند،‌ اما هنگام خارج کردن ویلچر از هواپیما، ویلچر شما ممکن است نابود شود، زیرا بارهایی که در هواپیما وجود دارد می‌تواند به ویلچر شما آسیب وارد کرده و قسمت‌هایی از آن را بشکنند.

نکاتی که معلولان قبل از پرواز باید بدانند

ورود ویلچر به هواپیما ممنوع است

در سال ۲۰۱۰ یکی از جت های مسافربری به علت حمل بار اضافی که منظور همان ویلچر بود، ورود ویلچر را حتی به قسمت بارگیری هواپیما ممنوع کرد و این امکان را برای معلولین محدود کرد. این خبر در همه خبر گزاری ها، بازتاب وسیعی پیدا کرد و این هواپیما به خاطر تصمیم غیر منطقی اش مورد حمله رسانه ها و مردم قرار گرفت. از آن پس، بسیاری از هواپیمایی های دنیا، تلاش کردند که اصلا بابت حمل صندلی چرخ دار مسافران خود، یا هیچ مبلغی دریافت نکنند و یا برای این قشر، تخفیف ویژه ای قائل شوند.

حرف آخر

در این مقاله با نکاتی که معلولان قبل از پرواز باید بدانند، آشنا شدید، امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و شما را از مشکلاتی که معلولان در جامعه دارند آگاه کرده باشد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها