آشنایی با ۱۰ مقصد برتر ماجراجویی در سراسر جهان

۱۰ مقصد برتر ماجراجویی در سراسر جهان

شاید این جمله کمی شما را قافل‌گیر کند، اما پیشنهاد می‌شود، اگر قصد شناخت ذات و درونتان را دارید، بهتر است به ماجراجویی و سفر بپردازید. در سرشت انسان‌ها خوشی و لذت نهفته شده و یکی از راهای بروز آن سفر و گردش می‌باشد. با تاریخ ما همراه شوید تا ۱۰ مقصد برتر ماجراجویی در سراسر جهان را بشناسید.

۱- پاتاگونیا، بهشتی در شیلی

پاتاگونیا بخش وسیعی در قاره آمریکا است که حاوی قسمتی از شیلی و جنوب آرژانتین می‌باشد. این بهشت زیبا از قسمت غرب و جنوب،‌ متصل به کوه آنت و از قسمت شرقی به دشت‌هایی بست و چشم‌نواز منتهی می‌شوند. در پاتاگونیا منظره‌های یخی به‌قدری زیبا هستند که چشم برداشتن از آن کار بسیار دشواری است.

۲- کوه‌های سر به فلک کشیده‌ی فیسلر، کانادا

کسانی که عاشق سرما هستند،‌ عاشق این منظره می‌شوند،‌ این کوه هرساله متراکم‌ترین کوه در کانادا شناخته می‌شود. در این کوه برخی از فعالیت‌هایی همچون تیوپ سواری، اسکیت بازی، برف‌پیمایی و… برای گردشگران این منطقه طراحی گردیده است.

۳- زیباترین نقطه در آنتالیا

کمر،‌ منطقه‌ای خوش منظره و تماشایی است که شکیل‌ترین سواحل آنتالیا را در خود جای داده و در چندسال اخیر به منطقه توریستی تبدیل شده است. غواصی یکی از فعالیت‌های پرطرفدار این منطقه می باشد.

۴- اهرام جیزه در مصر

نام این منطقه برگرفته از اهرام‌های تاریخی است که در زمان مصر باستان شناخته شده است. بسیاری از دانشمندان تاریخچه ساخت این اهرام را، افزون دوازده سال قبل پیوند داده‌اند.

10 مقصد برتر ماجراجویی در سراسر جهان

۵- قصر پترا در اُردن

این ناحیه قدیمی درسال ۲۰۰۷ یکی از شگفتی‌های خلقت شمرده شد. تترا کاخی بسیار وسیع با تخته سنگ‌های تراشیده شده به رنگ صورتی یا سرخ می‌باشد. برای ماجراجویی در این منطقه باید از دره‌ای گود گذر کنید. خطر فرسایش این بنا،‌ به‌دلیل ساخت در صخره بسیار کم می‌باشد، همین دلیل باعث شده که این بنا قدمت بسیاری به خود اختصاص دهد.

عجایب هفتگانه جهان

۶- دیواری پر از مرجان در استرالیا

این منطقه یکی از آیتم‌های شگفتی در ماجراجویی به حساب می‌آید. از سالیان متمادی، این صخره بزرگ، پناهگاه جانوران آبزی است اما ازدیاد آنرمال و تند دمای کره زمین، این اکوسیستم وسیع را مورد تهدید قرار می‌دهد. این تخته سنگ مرجانی بیش از ۲۵۰۰ صخره و ۹۰۰ جزیره گوناگون تشکیل شده است، که افزون بر۲۳۰۰ کیلومتر درازا دارد.

10 مقصد برتر ماجراجویی در سراسر جهان

۷- چین

کشوری گسترده و پر از مکان‌های خوب برای ماجراجویی‌هایتان می‌باشد. پس اگر قصد سفر به این قسمت از کره زمین را دارید، بهتر است یک برنامه‌ریزی طولانی برای سفر خود داشته باشید.

۸- بلیز

بلیز را می‌توان یکی از ۱۰ مقصد برتر ماجراجویی در سراسر جهان معرفی کرد. چرا که این منطقه شامل جنگل‌های وسیع و انبوه،  صخره‌های مرجانی رنگارنگ و دریایی شفاف است که هر گردشگری را به سمت خود جمع می‌کند.

۹- ایسلند

این مقصد با توجه به زیبایی‌های بیشماری که در خود گنجانده است، مقصد خوبی برای ماجراجویی گردشگران تلقی می‌شود. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید پیشنهاد می‌شود حتما به آب گرم طبیعی و مرداب‌هایش سر بزنید.

۱۰- زوربینگ، نیوزیلند

قبل از این که به معرفی این مسیر بپردازیم باید بگوییم که زوربینگ نوعی ورزش است که شما در یک توپ پلاستیکی شیشه ای قرار می گیرید و بعد بر روی یک سراشیبی می دوید.

این یک ورزش جدید است که نیزیلند را در بین مقصدهای ماجراجویانه ی ما جای داده است اما با این حال هنوز معروف نشده است اما، ارزش در نظرگرفتن را دارد. نیوزلندی ها ماجراجویان خوبی هستند زیرا عاشق هیجان و آدرنالین هستند، به هر حال شاید برایتان جالب باشد که بدانید نیوزیلندی ها مخترع بانجی جامپینگ هستند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها