معرفی مسجد جمیرا

معرفی مسجد جمیرا

دبی شهر بی نظیر امارات متحده عربی است که در گوشه گوشه آن می‌توان شاهد یک پدیده شگفت انگیز بود.  مسجد جمیرا یکی از متفاوت‌ترین مساجدی است که در شهر دبی به صورت ویژه معماری شده و امروزه در لیست مقاصد گردشگری توریست‌های وارد شده به این اقلیم قرار می‌گیرد. در ادامه تاریخ ما به معرفی مسجد جمیرا پرداخته است که جهت آشنایی با این مسجد، می‌توانید ادامه مطلب را دنبال کنید.

نماد شهر دبی

مسجد جمیرا در محله جمیرا دبی قرار گرفته است و از نظر سهولت دسترسی، جایگاه و رتبه ای کاملا معقول را داراست و به راحتی می‌توان از آن دیدن کرد. این مسجد نه تنها به عنوان یک معماری بی نظیر از دید گردشگران به حساب می‌آید، بلکه به عنوان نمادی از شهر دبی نیز شناخته می‌شود.

تبدیل مسجد جمیرا به یک حوزه مذهبی و فرهنگی نه تنها در شهر دبی بلکه در سراسر امارات متحده نشان از اهمیت جایگاه این بنای فرهنگی تاریخی می‌باشد به طوری که تصویر این مسجد امروزه در اسکناس‌های رایج دبی نیز دیده می شود. از سویی دیگر این مسجد محدودیت ورود ادیان را نداشته و همین موضوع دید متفاوت گردشگران را سبب شده است.

معرفی مسجد جمیرا

تاریخچه

این بنا در سال ۱۹۷۶ با استفاده از مهندسی معماری مذهبی ساخته شده و تا به امروز نیز مورد محافظت قرار گرفته است. محله جمیرا در  دبی از جمله مناطق لوکس و خیره کننده به شمار می‌رود که امروزه توانسته تا محور‌های جذابی را برای تمامی توریست‌ها ایجاد نماید.

مسجد جمیرا برخلاف بسیاری از مساجد در سراسر جهان، تنها یک مکان مذهبی صرفا نیست. بلکه می‌توان به طور حتم این بنا را جزو مناطق گردشگری با پتانسیل‌های کاملا منحصر به فرد نیز قرار داد و تنها از نظر بازدید، این مسجد سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود روانه می کند. مسجد جمیرا در محله‌ای خاص از شهر دبی قرار گرفته است که امروزه اقلیم سکونت تاجران و صاحبان سرمایه می‌باشد.

معروف ترین مراکز خرید دبی

سبک معماری

هنگامی که افراد وارد مسجد جمیرا دبی شوند می‌توانند سبک‌های بسیار متفاوتی از معماری چون معماری دوره بیزانس ، معماری باستان ، معماری آفریقای شمالی و معماری قبطی را مشاهده کنند و در واقع این تلفیق معماری از کشورهای غربی و شرقی به سبب شیوه رایج در زمان خلافت فاطمیان بوده است که تمایل داشتند تا مسجدها و کاخ‌های بسیار با شکوه و با عظمت بسازند و با خلفای عباسی رقابت کنند و آن‌ها را در این زمینه شکست بدهند و البته شاید جالب باشد که بدانید در دوره خلافت فاطمیان معماران سعی می‌کردند بناها به خصوص مسجدها را به صورت مربع طراحی کنند و بسازند که به طور حتم این نشان دهنده اهمیت قانون تقارن در نزد معماران این دوره می باشد.

معرفی مسجد جمیرا

منبع معراج گشت آسمان
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها