معرفی شهر شارجه

معرفی شهر شارجه

شهر شارجه را می توان یکی از اجزا تشکیل دهنده امارات معرفی نمود که دارای مساحت نسبتا قابل توجه یعنی ۲۶۰۰ کیلومتر بود. طول خط مرزی مشترک میان این شهر و دیگر امارات هم جوار از جمله ویژگی‌های مهمی است که می‌توان به آن اشاره نمود.

این شهر از سال ۱۹۸۸ تا به امروز تنها یک عضو از اعضا هفت گانه امارات نبوده، بلکه در نوع خود به عنوان پایتخت فرهنگی شناخته شده است. امارات تنها یک شهر به نام دبی ندارد، بلکه دیگر شهر‌های این کشور نیز به نوبه خود دارای منابع فرهنگی و توریستی بسیار خارق العاده و ویژه‌ای هستند.

یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی‌های شهر شارجه تراکم کم جمعیت در مقایسه با شهر دبی می‌باشد. عدم هجوم توریست و گردشگران به این شهر در مقایسه با دبی فضایی امن‌تر و آرامش بخش‌تر را قطعا ایجاد خواهد نمود. نبود ازدحام جمعیت در قسمت‌های ساحلی شهر شارجه به گردشگران مجال ریلکس کردن را نیز خواهد داد.

معرفی شهر شارجه

العین، شهری کویری در امارات

بازار مشهوری که در شهر شارجه با عنوان بازار آبی شناخته می‌شود، به عنوان یکی از محور‌های سنتی خرید شناخته می‌شود. امتحان انواع دسر‌های عربی با طعم‌های ویژه و غیر قابل وصف در شارجه موضوع مهم دیگری است که می‌توان به آن اشاره نمود.

پادشاه دسر‌های عربی ( کنافه ) به صورت کاملا تازه و بهداشتی در فروشگاه‌های شهر شارجه عرضه می‌گردد تا گردشگران تجربه طعم متفاوت آن را داشته باشند.

موزه دریایی شارجه | Maritime Museum

شهر شارجه در کناره دریا و خلیج فارس قرار گرفته و از قدیم شاهراه مهمی برای تبادلات تجاری و بازرگانی دریایی بوده است. بنابراین تاریخ شارجه با دریا گره خورده است. یکی از بهترین موزه‌های شهر شارجه و امارات هم در رابطه با همین موضوع است: موزه دریایی شارجه یکی از جاذبه‌های گردشگری امارات و یکی از بهترین دلایل سفر به شهر شارجه است. در این موزه می‌توانید سفری جذاب و هیجان انگیز به دنیای دریانوردی تاریخی در شارجه بزنید و با شیوه‌های دریانوردی در قدیم، کشتی‌های قدیمی، وسایل و ابزارآلات ماهیگیری و صید ماهی و صدها نکته جالب و جذاب آشنا شوید. همچنین در این موزه می‌توانید با اهمیت ماهیگیری و صید مروارید در منطقه بیشتر آشنا شوید.

آدرس موزه: The Sharjah Maritime Museum, Sharjah, UAE

پارک ساحلی الممرز | Al Mamzar Beach and Park

معرفی شهر شارجه

پارک ساحلی الممرز یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شارجه و نقطه اتصال دبی و شهر شارجه است. الممرز یک ساحل زیبا و یک پارک تفریحی است و ساکنین شارجه و همین طور توریست‌ها برای تفریح و استراحت به این مکان می‌آیند. این ساحل به ویژه در فصل تابستان مملو از جمعیت می‌شود و اکثر گردشگران حتما در طول سفرشان سری به این پارک ساحلی هم می‌زنند. اگر همراه با خانواده و کودکان‌تان به امارات سفر می‌کنید این پارک ساحلی می توانید یکی از بهترین دلایل سفر به شهر شارجه باشد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها