معرفی پارک ژوراسیک

معرفی پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک یکی از پارک‌های تفریحی-آموزشی شهر تهران است که مجسمه های دایناسورهای مختلف را در مقابل انظار عمومی قرار داده‌ و بستر مناسبی را برای شناخت بیشتر این موجودات عظیم‌الجثه فراهم کرده‌است. هدف ما از این مقاله معرفی پارک ژوراسیک به صورت گسترده می‌باشد پس برای کسب اطلاعات وسیع‌تر از این پارک تا انتها همراه‌ ما باشید.

مشخصات و امکانات پارک ژوراسیک

ژوراسیک پارک تهران یا بوستان دایناسورهای متحرک یک بوستان آموزشی، گردشگری و تفریحی در میدان بهرود سعادت آباد تهران است. این پارک با انواع مجسمه‌‌های دایناسور‌ها در گونه‌‌های مختلف و ابعاد واقعی نخستین پارک موضوعی پایتخت به شمار می‌رود که به معرفی انواع دایناسورها به همراه نمایش مجسمه‌های متحرک دایناسورها همراه با صدا و جلوه‌های ویژه می‌‌پردازد. احداث پارک ژوراسیک در اوایل اسفند ماه ۱۳۹۲ خورشیدی به بهره‌برداری رسید.

معرفی پارک ژوراسیک

مساحت پارک

مساحت کل بوستان ژوراسیک تهران ۳۰ هزار متر مربع است که در آن مجسمه متحرک ۲۸ دایناسور قرار گرفته است. در این بوستان نام علمی، روش زندگی و خوراک دایناسورها به نمایش گذاشته شده است.

مجسمه‌ها

طراحی با دقت وبا ظرافت دایناسورها باعث درک عمیق بازدیدکننده از موجوداتی که به ۶۵ میلیون سال پیش تعلق دارند، می‌شود. تماشای این پارک هیجان انگیز قطعا تجربه‌ای لذت بخش خواهد بود به خصوص برای کودکان و نوجوانان!

در کنار برخی از مجسمه های شبیه سازی شده از گونه‌های قدیمی‌تر، توضیحاتی درباره آنها قرار داده‌شده است که با مطالعه آن مطالب می‌توانید اطلاعاتی درباره گونه‌های آنها بدست آورید. تفاوت نسخه ایرانی پارک ژوراسیک با دیگر نسخه‌ها در این است که در پارک ژوراسیک تهران امکانی فراهم شده تا کودکان بتوانند از نزدیک مجسمه‌ها را لمس کنند و با آنها عکس یادگاری بگیرند که البته این کار توسط عکاسان پارک انجام می‌شود.

معرفی پارک ژوراسیک

آشنایی با پارک جنگلی پردیسان

دیگر ویژگی‌ها

از دیگر ویژگی‌های این مجموعه وجود سینما چهار بعدی در آن است. اگر هیجانات ترسناک را می‌پسندید توصیه ما به شما این است که به هنگام گردش در این پارک حتما به سینما ۴بعدی آن بروید. از مزایای این پارک این است شما می‌توانید به هنگام بازدید از پارک ژوراسیک با خرید بلیط،  از پارک مجاور آن، اسپایدر پارک، دیدن کنید.. اسپایدر پارک هم مانند پارک ژوراسیک مجسمه‌های غول پیکر متحرکی از حشرات را در معرض دید همگان قرار داده‌است. ماکت‌های ساخته شده به نمایش بیش از ۲۰ گونه از حشرات پرداخته‌است.

همچنین می‌توانید از موزه حشرات تاکسیدرمی شده آن هم دیدن کنید و درباره  حشرات وبندپایان اطلاعات کسب کنید.

آدرس پارک ژوراسیک

مجموعه ژوراسیک در ضلع غربی تهران در منطقه سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود ، پایینتر از پارک پرواز واقع شده‌است. شما می‌توانید با تهیه بلیط به مبلغ ۱۵ هزارتومان از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ از این پارک دیدن کنید. در ایام تعطیل هفته و روزهای پنج شنبه و جمعه این مجموعه تا ساعت ۲۳ شب برای دوستداران و بازدید کنندگان باز است.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها