بهترین شهرهای جهان برای گردشگری + عکس

از سال ۲۰۰۹ تاکنون تعداد گردشگران خارجی در جهان ۷۶ درصد افزایش یافته و برای چهارمین سال متوالی، بانکوک محبوب ترین شهر در نمایه جهانی مقاصد شهری Mastercard بوده است

بانکوک و دبی در صدر محبوب ترین شهرها برای گردشگران

از سال ۲۰۰۹ تاکنون تعداد گردشگران خارجی در جهان ۷۶ درصد افزایش یافته و برای چهارمین سال متوالی، بانکوک محبوب ترین شهر در نمایه جهانی مقاصد شهری Mastercard بوده است. در سال ۲۰۱۸، پایتخت تایلند میزبان بیش از ۲۲٫۷۸ میلیون خارجی بوده که دستکم یک شبانه روز در این شهر اقامت داشته اند و انتظار می رود که این رقم در سال ۲۰۱۹ با ۳٫۳۴ درصد افزایش همراه باشد. بسیاری از خارجیانی که از بانکوک دیدن می کنند به ترتیب از ۵ کشور زیر آمده اند: چین، ژاپن، کره جنوبی، هند و بریتانیا.

GDCI-Map.jpg

جاذبه های گردشگری بانکوک

از جاذبه های پرطرفدار شهر بانکوک می توان به گرند پالاس، وات آرون و بازار معلق دامنوئن سادواک اشاره کرد. پاریس و لندن نیز دومین و سومین شهر محبوب برای گردشگران در سال گذشته بوده اند، به طوری که هر دو میزبان بیش از ۱۹ میلیون گردشگر خارجی با اقامت بیش از یک شب در سال ۲۰۱۸ بوده اند. نمایه Mastercard با بررسی دقیق حجم بازدید کنندگان و داده های مربوط به هزینه های صورت گرفته توسط این افراد که دسترسی عمومی به آن ها امکانپذیر است، فهرست ۲۰۰ شهر پربازدید سال ۲۰۱۸ برای مسافران خارجی را تهیه کرده کرده است.


شهر زیبای بانکوک

 

در ۹ مورد از ۱۰ کشور ابتدایی این فهرست، تعداد بازدید کنندگان خارجی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و انتظار می رود که تعداد این مسافران خارجی در سال ۲۰۱۹ نیز با افزایش همراه باشد. لندن تنها شهر در میان ۱۰ شهر ابتدای این فهرست است که نسبت به سال گذشته با کاهش گردشگر خارجی مواجه شده و نزدیک به ۴ درصد کاهش بازدید نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است. شهرهای آسیا-پاسیفیک از سال ۲۰۰۹ تاکنون شاهد بیشترین افزایش گردشگر خارجی بوده اند که با ۹ درصد افزایش همراه بوده و اکثر آن ها را شهروندان چینی تشکیل می داده اند.


شهر دوبی

 

همچنین در این گزارش بر اساس هزینه های صورت گرفته نیز یک رده بندی جداگانه صورت گرفته که نشان می دهد شهر دبی از لحاظ هزینه ای که توسط مسافران خارجی در این شهر صرف شده در صدر قرار دارد. در سال ۲۰۱۸، مسافران خارجی بیش از ۳۰٫۸۲ میلیارد دلار در این شهر هزینه کرده اند که به طور متوسط روزانه ۵۵۳ دلار برای هر مسافر بوده است. برای مقایسه، بازدید کنندگان از بانکوک که محبوب ترین شهر در میان مسافران خارجی در سال ۲۰۱۸ بوده به طور متوسط هر کدام روزانه ۱۸۴ دلار در این شهر هزینه کرده اند. بدین ترتیب بانکوک با ۲۰٫۰۳ میلیارد دلار در رتبه سوم و مکه در عربستان سعودی با ۲۰٫۰۹ میلیارد دلار در رتبه دوم پردرآمدترین شهرهای جهان از محل خریدهای مسافران بین المللی بوده اند.

۱۰ شهر محبوب مسافران خارجی در سال ۲۰۱۸

  •     بانکوک، تایلند: ۲۲٫۷۸ میلیون مسافر بین المللی با اقامت دستکم یک شب
  •     پاریس، فرانسه: ۱۹٫۰۹ میلیون مسافر
  •     لندن، انگلیس: ۱۹٫۰۹ میلیون مسافر
  •     دبی، امارات متحده عربی:۱۵٫۹۳ میلیون مسافر
  •     سنگاپور: ۱۴٫۶۷ میلیون مسافر
  •     کوالالامپور، مالزی: ۱۳٫۷۹ میلیون مسافر
  •     نیویورک سیتی، ایالات متحده: ۱۳٫۶۰ میلیون مسافر
  •     استانبول، ترکیه: ۱۳٫۴۰ میلیون مسافر
  •     توکیو، ژاپن: ۱۲٫۹۳ میلیون مسافر
  •     آنتالیا، ترکیه: ۱۲٫۴۱ میلیون مسافر
منبع روزیاتو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها