آشنایی با جاذبه های گردشگری روسیه

جاذبه های گردشگری روسیه

کشوری بزرگ در نزدیکی قطب شمال کره‌ی زمین است، به علت آب و هوایی که دارد، پوشش گیاهی متفاوتی نسبت به سایر نقاط کره‌ی زمین دارد. از نظر جانوری نیز دارای گونه‌های مختص به خود است که اتفاقا تماشای سبک زندگی آن‌ها در محیط زندگی‌شان یکی از جاذبه های گردشگری روسیه به‌شمار می‌رود. سفر به این منطقه از کره‌زمین خاطرات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. در ادامه به معرفی برخی از این جاذبه‌ها می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

دریاچه بایکال

یکی از جاذبه‌ های گردشگری روسیه، دریاچه‌ی بایکال می‌باشد. این دریاچه عمیق‌ترین دریاچه جهان محسوب می‌شود که در کشور روسیه واقع شده است. این دریاچه محل بازدید بسیاری از گردشگران و توریست‌ها در تمام طول سال می‌باشد.

جاذبه های گردشگری روسیه

بناهای تاریخی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری روسیه، بناهای تاریخی این کشور می‌باشد. یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا شهر سنپترزبورگ می‌باشد که محل استقرار بسیاری از توریست‌های سراسر دنیاست. در این شهر کلیساها، مغازه‌ها و پارک‌های قدیمی زیادی وجود دارد که تماشای آن‌ها در سفر به روسیه خالی از لطف نخواهد بود.

کاخ کرملین

کاخ کرملین مسکو، قلعه‌ای تاریخی که در شهر مسکو پایتخت روسیه قرار گرفته است، نام این کاخ در زبان روسی به معنای دژ می‌باشد، این کاخ در سال ۱۴۸۷ ساخته و بهره‌برداری شد.

کلیسای سنت باسیل و باغ الکساندر

کلیسای سنت باسیل، در میدان سرخ واقع شده است، هشت کلیسا در اطراف این کلیسا جمع شده‌اند.

باغ الکساندر به دلیل معماری تاریخی و داشتن گل‌هایی از گونه‎‌های مختلف و زیبا بسیار معروف می‌باشد.

سالن تئاتر بولشوی

سالن تئاتر بولشوی مسکو که در نزدیکی کاخ کرملین و خیابان ورسکایا دور نمی‌باشد، این تئاتر به دلیل جهانی بودن همیشه سمبلی از هنر روسیه در سراسر دنیا بوده و باعث افتخار بسیاری از هنرمندان کشور روسیه در این زمینه می‌باشد.

جاذبه های گردشگری روسیه

مترو

متروی مسکو نیز یکی از متروهای قدیمی جهان به شمار می‌آید که نظر هر تماشاچی و مسافری را به خود جلب کرده و باعث حضور در ایستگاه‌های آن می‌شود، هر ایستگاه با دکور خاصی که دارد و همینطور تزئینات موجود در سقف و ستون‌های آن خیره کننده می‌باشد. این موارد برخی از جاذبه های گردشگری روسیه بودند.

معرفی شهر اوفا روسیه

کلسیای دیدنی

این ناحیه از خیابان استوزنکا و کوچه های اطراف آن شروع می شود. می توانید مسکوی قدیم، جذاب و دیدنی را در خیابان استوزنکا ببینید. علیرغم اینکه اوستوزنکا با تعداد زیادی از خانه های جدید و زیبا یکی از گرانترین خیابان های دنیاست، هنوز نمونه های منحصر بفردی از معماری قرن های هجدهم و نوزدهم را می توانید در تعداد زیادی از خیابان های فرعی استوزنکا ببینید. علاوه بر اینها موزه هنر چند رسانه ای، یکی از جالب ترین مکان های هنری در مسکو هم در خیابان شانزدهم استوزنکا قرار دارد. با ادامه دادن خیابان استوزنکا به مرکز شهر و کلیسای جامع ناجی مسیح می رسید.

کلیسای جامع ناجی مسیح یکی از بزرگترین کلیساهای ارتدوکس دنیاسیت. ساختمان کلیسا بسیار باشکوه است اما زیاد آنطور که به نظر می رسد قدیمی نیست و ساختمان آن در سال ۲۰۰۰ باز سازی شده است (ساختمان قبلی به دستور استالین تخریب شده بود). یکی از برجستگی های کلیسای جامع منظره یا چشم انداز وسیعی است که از ارتفاع چهل متری و از بالای کلیسا قابل دیدن است.

منبع لحظه آخری
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها