معرفی ورزش کوهنوردی و نکات کوهنوردی

معرفی ورزش کوهنوردی و نکات کوهنوردی

ورزشی در دل دامن طبیعت، که هر فردی با هر سن و سالی که دارد می‌تواند به آن بپردازد. همیشه گشت و گذار و سپری کردن اوقات در دل طبیعت باعث شور و نشاط و احساس سرزندگی در هر فرد می‌شود. کوهنوردی به دلیل استقامتی که در طول مسیر نیاز دارد باعث افزایش نیروی جسمی و انتخاب مسیر درست برای رسیدن به هدف یعنی فتح قله، باعث افزایش قدرت تفکر و تمرکز می‌شود، همچنین باعث افزایش مهارت نقشه‌خوانی و قدرت رهبری نیز می‌شود. هر ورزشی اصول خاصی دارد که درصورت رعایت کردن آن‌ها بدون برخوردن به مشکل می‌توان از انجامش لذت برد. در ادامه این مقاله شما را با نکات کوهنوردی آشنا می‌کنیم پس با سایت تاریخ ما همراه باشید.

لزومات کوهنوردی

توجه به مسیر انتخاب شده در طول حرکت یکی از مهم ترین نکات کوهنوردی است که شاید به آن توجه خاصی نشود، در صورت برداشتن حتی یک گام در مسیر اشتباه باید منتظر عواقب خطرناکی بود، چرا که حرکت در مسیر درست نیازمند توجه بسیار زیادی است.
پیدا کردن آب برای کوهنوردان بسیار مهم است. در بسیاری از نقطه‌های کوه ممکن است آب به صورت مشخص وجود نداشته باشد و برای یافتن آن کوهنودان باید دقت زیادی به‌خرج دهند. محل تلاقی صخره‌ها، و مناطق سرسبز نشان دهنده آب می‌باشد البته، هر آب زلالی قابل شرب نمی‌باشد.

بهترین فعالیت های گردشگری ماجراجویانه در دنیا

در طول مسیر میوه‌های بسیاری بر روی شاخ و برگ درختان و یا بوته‌های کوهستانی مشاهده می‌کنید، اما خوردن بسیاری از آن‌ها ممکن است به سلامت شما آسیب رسانده و شما را بیمار کند، به همین دلیل بدون شناختن میوه‌های وحشی و جنگلی به سراغ مصرف آن نروید.
دوره‌های کمک‌های اولیه را حتما شرکت کرده و در آن مهارت پیدا کنید، چرا که به دلیل دوری از شهر درصورت بروز مصدومیت مراقبت‌های اولیه تا رساندن مصدوم به شهر نیاز است. همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه همانند همراه داشتن غذا و مواد خوراکی حائز اهمیت می‌باشد.

همه‌ی موارد بالا نکات کوهنوردی بوده که رعایت آن‌ها باعث راحتی ورزش شما می‌شود.

نکات کوهنوردی

دو وسیله برای روشن کردن آتش داشته باشید

 پیشنهاد می شود که همیشه دو وسیله برای روشن کردن آتش داشته باشید: کبریت و فندک. از آنجایی که در ماجراجویی و طبیعت گردی گاهی با چالش های زیادی روبرو می شوید پس بهتر است دو وسیله داشته باشید تا در صورت از دست رفتن یکی وسیله ی دیگری برای روشن کردن آتش داشته باشید. اگر ماجراجویی تان از نوع کوهنوردی و صخره نوردی باشد گاهی مجبور می شوید که تمام شب را در کوهستان بمانید در این صورت می بینید که آتش در طول شب چقدر پرفایده است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها