راهنمای گشت و گذار در شهر قدیمی پوکت

شهر قدیمی پوکت

شهر قدیمی پوکت یکی از شهر‌های قدیمی است، که ساکنین مختلف و جوان، از مناطق مختلفی مانند چین، تایلند، مالزی، هند و نپال دارد. زبان مردم این منطقه چینی است. از ویژگی‌های این محله میتوان به نوع پوشش آن‌ها، نحوه زندگی کردنشان، بازارهای محلی موجود و معماری که در ساخت ساختمان‌ها و مغازه‌های این شهر استفاده شده است، اشاره کرد. این محله از مکان‌هایی بوده است که کارگران معادن، لوازم مورد نیاز خود را تهیه میکردند و از آن عبور و مرور میکردند.

در ابتدا بعد از جنگ جهانی دوم، ساختمان و معماری این شهر را چینی پرتغالی می‌نامیدند که به تازگی با واژه‌ی چینی استعماری جایگزین شده است. بهترین روش گردش در این محله برای آگاهی کامل از وضعیت تاریخی و همچنین فرهنگی آن، پیاده‌روی و گشت و گذار است. برای آشنایی بیشتر با شهر قدیمی پوکت، در ادامه مطالبی عنوان شده است که با مطالعه‌ی آن، بیشتر با این شهر آشنا خواهید شد.

راهنمای گشت و گذار در شهر قدیمی پوکت

خیابان گردی

با توجه به این که این شهر پنج خیابان اصلی دارد گشت و گذار و عبور کردن از این خیابان‌ها میتواند تاثیر بسزایی در آشنایی شما با فرهنگ و نوع زندگی و تاریخ این منطقه داشته باشد. خیابان‌های راسادا، فانگ نگا، تالانگ، دیبوک و کرابی خیابان‌های اصلی می‌باشد.

خیابان فانگ نگا

یکی از خیابان‌های شهر قدیمی پوکت، خیابان فانگ نگا می‌باشد. خیابان فانگ نگا خیابانی رنگارنگ و شلوغ است که مغازه‌های جذابی در آن قرار گرفته است. در طول مسیر به هتلی میرسیم که فیلم the beach در آن فیلمبرداری شده است و از آن پس طرفداران بسیاری پیدا کرده است و رونق خوبی دارد.

در این میان بانکی نیز واقع شده است که تاریخچه جالبی دارد، معدن کاران برای درامان ماندن پول خود در بانک، درخواست کرده بودند تا محافظانی برای این بانک در نظر گرفته شود به همین دلیل ایستگاه پلیس در این منطقه و در نزدیکی بانک تاسیس شد.

آشنایی با بهترین شهرهای جهان برای گردشگری

خیابان تالانگ

یکی دیگرازخیابان‌های شهر قدیمی پوکت، خیابان تالانگ می‌باشد. تالانگ خیابانی قدیمی در این شهر است که تماشای مغازه‌های واقع شده در آن خالی از لطف نیست، کوچه رومانی نیز دیگر جاذبه‌ی موجود در هنگام پیاده روی در این شهر می‌باشد.

به طور کلی برای شناختن شهر قدیمی پوکت باید مسیری طولانی را پیاده‌روی کنید.

خانه های چینی

از خیابان تالانگ به راست بپیچید تا در سمت چپ چهارراه به خیابان دیبوک برسید. این خیابان دارای نمونه های خیره کننده ای از خانه های خوش ساخت چینی است و برخلاف سایر خیابان ها پهن است. در واقع تنها خیابان شهر قدیمی تایلند است که ماشین ها می توانند در دو لاین مخالف تردد کنند. همین پهنا باعث بوجود آمدن موقعیت های بهتر عکاسی هم شده است.

راهنمای گشت و گذار در شهر قدیمی پوکت

در پایان خیابان دیبوک به سه راه خیابان ساتوران می رسید و مقابلتان نودل فروشی Pheteow را خواهید دید. مغازه ای بسیار معروف که کارمندان این حوالی علاقه زیادی به آن دارند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها