آشنایی با بهترین مکان‌ها برای غواصی در ترکیه

بهترین مکان برای غواصی در ترکیه 

از دیر باز کشور ترکیه یکی از مهم‌ترین و بهترین مکان‌ها برای غواصی بشمار می‌آمد، غواصی در ترکیه به علت وجود مناطق ساحلی بی نظیر به یکی از بهترین نقاط دنیا برای یک غواصی پرشور و مهیج تبدیل شده است.

این وزش آبی در بین تمام رده‌های سنی بخصوص قشر جوان دنیا طرفداران زیادی دارد، غواصی در ترکیه به خاطر استقبال زیادی که تاکنون از آن شده است به یک منبع مهم برای کسب درآمد بسیاری از افراد در این کشور تبدیل شده است. ما در این مقاله قصد داریم به شرح نقاطی از ترکیه که برای غواصی مناسب است بپردازیم، با همراهی ما تا پایان مطلب با سواحل نیلگون و فیروزه‌ای ترکیه بیشتر آشنا شوید.

دریای مدیترانه

شهر زیبای آنتالیا به خاطر زیبایی‌های خاص و بی مانندش همه ساله گردشگران بیشماری از تمام نقاط جهان را به سمت خود می‌کشاند، همچنین وجود دریای پهناور مدیترانه در حوالی این شهر و سواحل بی مانند مدیترانه به مهم‌ترین بهانه برای آمدن غواصان به سمت این نقطه است.

غواصی در ترکیه

کمر

کمر(Kemer) یکی از پرطرفدارار‌ترین نقاط برای غواصی در ترکیه است، منطقه‌ی بی نظیر کمر به  علت تنوع موجودات دریایی و وجود انواع ماهی‌های رنگارنگ یک غواصی مهیج و متفاوتی را برای علاقه مندان به ورزش غواصی به ارمغان می‌آورد.

منطقه گکوا (Gokova)

منطقه‌ی گکوا دارای ساختار متفاوتی به نام توپوگرافی است، این منطقه با وجود صخره‌های زیبایی که در زیر آب وجود دارند صحنه‌ای متفاوتی را برای غوصان بوجود آورده است.

بدروم (Bodrum)

سایت‌های غواصی بدروم با عمق زیاد، اسفنج‌های دریایی رنگارنگ و حفره‌های زیرآبیشان شناخته می‌شوند. جزیره اوراک (Orak island) یک بندرگاه برای غواصی دارد که دارای ساختار سنگی زیبایی در ناحیه کم عمق است. بویوک بانگو یکی از سرشناس‌ترین نقاط غواصی در این ناحیه است که از عمق حداکثر ۴ متری برخوردار است. کوچک بانگو نیز از بیگ بانگو حدود ۲۰۰ متر فاصله دارد. جزیره کارگی نیز یکی دیگر از مقاصد است که از بدروم تا آنجا یک و نیم ساعت سفر دریایی لازم است. همچنین جزیره کوچک (Kocek) یک مایل دریایی در جهت بدروم با جزیره کارگی فاصله دارد ودارای جزایر کوچک صخره ای است.

غواصی در ترکیه

مرسین (Mersin)

منطقه‌ی مرسین به داشتن آب‌های زلال و شفاف در ترکیه معروف است که همین عامل باعث شده غواصان زیادی مرسین را برای غواصی انتخاب ‌کنند.

آشنایی با دیدنی های وان ترکیه

منطقه‌ی آیوالیک ( Ayvalik)

آیوالیک به علت نزدیک بودن به شهرزیبا البته گمشده آتلانتیس از محبوبیت خاصی در بین مردم برخوردار است وجود  این منطقه‌ی پرطرفدار در ترکیه رنگ دیگری به ورزش مهیج غواصی بخشیده است که وجود همین عوامل باعث شده اکثر غواصان این محیط بی مانند را برای یک غواصی به یادماندنی انتخاب کنند.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها