آشنایی با پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد مشهد

به عنوان یک انتخاب خوب و مناسب برای گردش و تفریح با خانواده در شهر مشهد، تفرجگاهی طبیعی و زیبا با طبیعتی سرسبز و دلپذیر را به شما معرفی خواهیم کرد. پارک وکیل آباد مشهد همان مکان دلگشا و آرامبخشی است که ما به عنوان پیشنهادی ویژه برای شما در نظر گرفته‌ایم و در ادامه مقاله به طور کامل به معرفی پارک وکیل آباد مشهد خواهیم پرداخت.

ویژگی‌ها

پارک وکیل آباد مشهد به عنوان یکی از پارک‌های جنگلی قدیمی شهر می‌باشد، که در سال ۱۳۴۸ توسط حسین ملک‌التجار وقف گردیده، در قدیم با نام باغ وکیل آباد یا میرطراز نیز شناخته می‌شده است. این پارک با بیش از ۷۰ هکتار مساحت، در ۸ کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است.

پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد که از معروف‌ترین پارک های مشهد است، دارای مناظر چشم‌نوازی با درخت هایی کهنسال همچون سرو، کاج و چنار می‌باشد. این پارک در یکی از مناطق خوش آب و هوا مشهد قرار گرفته و جزو مناطق ییلاقی عمومی شهر مشهد می‌باشد. همچنین از میان این پارک جنگلی، رودخانه‌های فصلی و نهرهای زلالی عبور می‌کند.

آشنایی با بهترین پارک های مشهد

امکانات

در پارک جنگلی وکیل آباد برای گردشگران امکانات رفاهی گوناگونی از جمله وسایل بازی برای کودکان، سرویس بهداشتی، رستوران، استراحتگاه، بوفه، سینما ۵بُعدی، موزه، دریاچه، فوریت‌های پزشکی و پلیس، پارکینگ و… قرار داده شده است.

همچنین باغ وحش وکیل آباد در این بوستان جنگلی قرار دارد که در آن انواع مختلفی از گونه های حیوانات همچون پرندگان، خزندگان و پستانداران وجود دارند. حیوانات آبزی و گوشت‌خواران و علف‌خوارانی چون گوزن، شیر، تمساح، ببر، قوچ، گراز، مار، خوک، شامپانزه، سیاهگوش، لاما و حتی تعدادی از گونه‌هایی که در خطر انقراض هستند، در این باغ وحش نگهداری می‌شوند.

این باغ وحش همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۷ آماده‌ی خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان محترم است.

تاریخچه 

وکیل آباد را منسوب به طایفه‌ای از سادات که به همراه علی بن موسی الرضا به خراسان مهاجرت کردند، می‌دانند، که بازماندگانی ازین سلسله هم به همین نام در یزد ساکنند. در این منطقه وجود درختان کهنسال و رودخانه فصلی و همچنین وجود باغ وحش مشهد (علیرغم بی مهری‌های مسئولین شهری) و شهربازی کوهستان پارک شادی باعث جذابیتی مضاعف گردیده و علاوه بر شهروندان مشهدی غالب زائران حرم امام رضا نیز از این منطقه دیدن کرده و ساعاتی و حتی ایامی را در آن اتراق می‌نمایند. پیش از آنکه پل مهندس پرتوی بر روی رودخانه ایجاد گردد، جاده ارتباطی مشهد به سمت طرقبه و شاندیز از کنار این منطقه زیبا عبور می‌کرد.

پارک وکیل آباد مشهد

جاده‌ای باریک و درختانی تنومند و سر به فلک کشیده. در سال ۱۳۹۲ این منطقه بازسازی گردید که در بازسازی آن از مصالح طبیعی استفاده گردید و همچنین قناتی قدیمی و فعال که دارای سه دهانه در پارک وجود داشت بازسازی و ترمیم گشته است و از برداشت غیرقانونی آب از آن جلوگیری به عمل آمده است و ایمن‌سازی بستر قدیمی پارک، ساخت آبنما، بازسازی استخرها، ساخت ۶۰ سرویس بهداشتی، پارکینگ، گلخانه و باغ گیاه‌شناسی بخشی از فعالیت‌هایی است که در سال‌های قبل در این پارک صورت گرفته است.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد

منبع تاپ تراول
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها