بهترین زمان سفر به وان ترکیه

بهترین زمان سفر به وان ترکیه

وان شهری باستانی در ترکیه و خانه گربه‌های معروف چشم‌آبی است. استان این شهر برروی دریای معروف وان قرار گرفته است. بیشتر مردم شهر وان را، مردم بسیار مهربان و مهمان‌نواز کرد تشکیل می‌دهند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را از بهترین زمان سفر به وان ترکیه آگاه کنیم، پس با سایت تاریخ ما همراه باشید.

وان ترکیه

در شهر وان، دمای معمول و ثابتی وجود ندارد و در اکثر مواقع شاهد دمای متفاوت هستید. باتوجه به اینکه آب و هوای این شهر زیبا مرطوب است، انتظار می‌رود که هوای این شهر، در نیمی از سال سرد باشد و در نیمه‌ی دیگر سال گرم باشد. بنابراین بهترین زمان سفر به وان ترکیه ماه‌های آپریل تا سپتامبر(یعنی از اوایل فروردین تا اوایل مهر) است. در سفر به وان نکته حائز اهمیت این است که اختلاف دمای شب و روز را در نظر بگیرید. پس باید به انتخاب لباس مناسب دقت کنید زیرا شب‌هایی سرد و روزهایی گرم در انتظار شما خواهد بود.

بهترین زمان سفر به وان ترکیه

پیشنهاد می‌شود که در ماه مبارک رمضان به شهر وان سفر نکنید؛ در این ماه رستوران‌ها و مغازه‌ها تا قبل از اذان مغرب بسته هستند. اگر به این شهر سفر میکنید، توجه داشته باشید که سفر خود را تا قبل از اوایل آبان‌ماه به پایان برسانید، چون با جاده‌های برفی رو‌به‌رو خواهید شد. از طرفی اکثر هتل‌ها تعطیل می‌شوند. اما اگر بخواهید در زمستان به این شهر بروید سفری بسیار ارزان خواهید داشت، زیرا فقط تعداد کمی از هتل‌ها باز هستند که قیمت آن‌ها کم می‌شود.

معرفی دیدنی های وان ترکیه

وان در فصل های مختلف

فصل بهار جزو بهترین زمان سفر به وان ترکیه می‌باشد. در فصل بهار، ترکیب رطوبت و دما باعث آب و هوای تقریبا سردی شده است؛ این فصل جزو فصولی می‌باشد که گردشگران در سراسر این شهر جمع می‌شوند و شهر را از سکوت درمی آورند. در فصل تابستان این شهر دارای آب و هوای معتدل و گرم است. در این فصل بدلیل حضور گردشگران در وان، طبیعی است که افزایش قیمتی در هزینه‌های سفر خود داشته باشید. فصل پاییز فصلی خلوت گردشگری برای این شهر محسوب می‌شود پس با کاهش قیمت ها مواجه هستید. و در نهایت زمستان بدلیل بازش برف و باران به خلوت ترین فصل گردشگری این شهر تبدیل شده است. پس هم اکنون میتوان بهترین زمان سفر به وان ترکیه را در نظر گرفت.

بهترین زمان سفر به وان ترکیه

بهترین زمان سفر به وان

شهر وان در شرق دریاچه وان قرار دارد و ارتفاعش از سطح دریا زیاد است. این شهر با داشتن ۱۶۴۰ متر از سطح دریا و قرار گرفتن در میان کوه ها، آب و هوایی سرد و سخت دارد؛ زمستان ها طولانی و بسیار سرد است و تابستان کوتاه. اواسط پاییز تا اواخر زمستان اغلب دمای هوا شب ها به زیر صفر می‌رسد. بهار و تابستان اما کم کم سرما جای خود را به هوایی ملایم و مطبوع می دهد. در گرم ترین روزهای تابستان به ندرت هوا بالای ۳۰ درجه می‌رود به طوریکه اغلب روزها حتی در تابستان دمای هوا در گرم ترین ساعات روز هم به ۳۰ درجه نمی‌رسد .

منبع فلای تودی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها