همه چیز در مورد جزیره ماکائو چین

جزیره ماکائو

جزیره ماکائو واقع در کشور چین، شهری توریستی است که از نظر موقعیت و تجارت از اهمیت و شهرت زیادی برخوردار است. آب و هوای این جزیره به جهت مجاورت با دریا، نیمه گرمسیر می‌باشد. در ادامه با این شبه جزیره بیشتر آشنا خواهید شد پس تا انتها همراه ما باشید.

پیشینه تاریخی شبه جزیره

جزیره ماکائو به سبب آنکه از سال ۱۵۵۷ به مدت ۴۳۰ سال تا ۱۹۸۷ میلادی مورد استعمار کشور پرتغال قرار گرفت، دارای فرهنگی درهم آمیخته از دو کشور پرتغال و چین است. در سال ۱۹۹۹ طبق مذاکراتی که بر سر وضعیت این شبه جزیره  بین دو کشور چین و پرتغال صورت گرفت؛ ماکائو از مستعمره پرتغال خارج شد و به عنوان منطقه‌ای تجاری-اداری در چین معرفی شد.

جزیره ماکائو

ماجراجویی در جزیره ماکائو

جاذبه‌های توریستی

فرودگاه بین‌المللی ماکائو

فرودگاه بین‌المللی ماکائو یک فرودگاه همگانی است که یک باند فرود بتن دارد و در ارتفاع ۶ متری از سطح دریا قرار دارد. این فرودگاه به دلیل موقعیت مکانی خاص و مجاورت با دریا یکی از چندین فرودگاه جالب و تماشایی دنیا شناخته می‌شود. باند فرود این فرودگاه با شرایط خاص و جالب خود به جذابیت‌های این فرودگاه افزوده است.

بازدید از موزه‌ها

موزه های زیادی در ماکائو وجود دارد، که خانه فرهنگ چای ماکائو و موزه دریایی محبوب ترین آن ها هستند. خانه فرهنگ چای ماکائو نمایانگر فرهنگ چای چینی است. موزه دریایی نگارخانه ای از تاریخ دریایی ماکائو با صدف هایی از سراسر جهان و چهار آکواریوم فوق العاده است.

تجربه بانجی جامپینگ در برج ماکائو

یکی از جاذبه‌های تفریحی-گردشگری در ماکائو، برج برافراشته‌ی ماکائو می‌باشد. این برج با ارتفاع ۲۳۳ متر از مرتفع‌ترین برج‌های جهان به شمار می‌رود. شما می‌توانید به هنگام بازدید از این برج، از بانجی جامپینگ هیجان‌انگیز آن استفاده کنید و تجربه‌ای به یادماندنی را در سفرنامه‌تان ثبت کنید.

تماشای نمایشِ خانه آب رقصان

نمایش (خانه آب رقصان) یک نمایش ۹۰ دقیقه‌ای جذاب است که دو بار در روز اجرا می‌شود. درواقع این نمایش با همکاری چندین رقاص، ژیمناستیک کار، موتورسیکلت سواران حرفه ای  انجام می‌شود که با انجام افکت‌های نوری و صوتی شگفت انگیز صحنه‌ی نمایش برای ببندگان تماشایی و لذت بخش می‌شود. توصیه ما به شما این است که به هنگام سفر به ماکائو حتما در این نمایش لذت بخش شرکت کنید

بازدید از کلیساهای شگفت انگیز ماکائو

از دیگر اماکن دیدنی این شبه جزیره، کلیساهای فوق‌العاده دیدنی آن است زیرا از سبک معماری اروپایی در طراحی کلیساهای این منطقه استفاده شده است. کلیسای  Guia و سنت پال از محبوب‌ترین کلیساهای آنجاست.

دیوارهای کلیسای Guia با نگاره‌های زیبایی که بیانگر مضامین چینی-غربی است طراحی شده است. ناگفته نماند که وجود فانوس دریایی در مجاورت این کلیسا به زیبایی و جلوه بیشتر آن افزوده است.

کلیسای سنت پال از جاذبه‌های برجسته قرن شانزدهم ماکائو محسوب می‌شود. از ویژگی‌های جذاب این معبد نمای سنگ کاری شده آن است.

جزیره ماکائو

سخن پایانی

به طور کلی شهر جذاب و سنتی ماکائو دارای امکانات و جاذبه‌های تفریحی-تورستی بسیاری است که نشان‌دهنده ترکیبی از فرهنگ دو کشور پرتغال و چین است. همچنین جزیره ماکائو از خیابان ‌های  تاریخی تشکیل شده که میتوانید به هنگام قدم زدن در آنجا به تجسم گذشته‌های دور تاریخ چین بپردازید.در نهایت شما میتوانید به همراه تورهای گردشگری که به این شهر سفر می‌کنند به ماکائو بروید و از بودن در آنجا لذت ببرید.

منبع کجارو بیتوته
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها