آشنایی با بلندترین کوه های ایران

بلندترین کوه های ایران

تا به حال به تعداد قله‌های کشور پهناورمان فکر کرده اید؟ اینکه در این کشور پهناور چه تعداد کوه و با چه ارتفاع هایی ‌وجود دارد؟ همانطور که همه ما ‌می‌دانیم ایران کشور وسیع و خوش آب و هوایی است به طوری که تنوع آب و هوایی زیادی را در گوشه و کنار کشور ‌می‌توانیم مشاهده کنیم. در حقیقت کشور ایران سالیانه تعداد زیادی توریست از کشورهای مختلف را به خود جذب می‌کند. کوه‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و یکی از مهم ترین بخش های طبیعت ایران را رقم می زنند. در حقیقت بلندترین کوه های ایران عبارتند از: دنا، زردکوه، دماوند، علم کوه.
در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با بلند ترین کوه های ایران آشنا کنیم، پس با سایت تاریخ ما همراه باشید.

کوه دماوند، بلندترین کوه ایران

کوه دماوند یکی از بلندترین کوه های ایران است، که شناخته‌ترین کوه در ایران به حساب می‌آید. این کوه بلند بخشی از رشته کوه البرز است، که حدود ۳۸۵۰۰ سال عمر دارد و جزو بلند ترین کوه های ایران و مرتفع ترین آتشفشان آسیا شناخته شده است. انجمن ملی امار ایران ارتفاع کوه دماوند را ۵۶۱۰ متر و ناسا ۵۶۷۰ متر اعلام کرده اند. کوه دماوند از نظر موقعیت در شهرستان لاریجان از توابع شهری به اسم آمل قرار گرفته است. کوه دماوند هر ساله مخصوصا در فصل های گرم مانند تابستان افراد زیادی را به خود جذب می کند.

بلندترین کوه های ایران

معرفی ۱۰ کوه دیدنی در ایران

علم کوه یا همان آلپ ایران

بعد از کوه بلند و خارق العاده دماوند بزرگ ترین کوه در ایران علم کوه یا همان آلپ ایران می باشد که از نظر موقعیت درمنطقه ای به اسم تخت سلیمان از توابع کلاردشت قرار گرفته است. یکی از مهم ترین و بزرگ ترین ویژگی های این کوه دارا بودن یخچال های کاملا طبیعی آن است که بیش از میلیون ها سال عمر دارد.

بلندترین کوه های ایران

کوه آتشفشانی سبلان

کوه سبلان با توجه به اینکه ۴۵ کیلومتر پهنا دارد جزو بزرگترین و بلندترین کوه های ایران می باشد که محققین ارتفاع آن را ۴۸۱۱ متر ثبت کرده اند و سومین کوه بلند در کشور ایران می باشد. قله های معروف کوه سبلان که گردشگران و توریست های زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است کسرا، ساوالان و سلطان نام دارند. کوه سبلان نیز از نظر موقعیت در ۳۵ کیلومتری شهر اردبیل و ۲۵ کیلومتری شهری به اسم مشکین شهر قرار گرفته است. مهم ترین جذابیت این کوه آتشفشانی بودن آن است که روی ورودی دهانه این آتشفشان در فصل های سرد دریاچه زیبایی از ذوب شدن برف ها تشکیل می شود و منظره فوق العاده دیدنی پدید می آورد.

منبع اتاقک
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها