آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس

 منطقه‌ی منحصر به فرد ماماریس در جنوب غربی کشور ترکیه واقع شده است، جاذبه‌های گردشگری ماماریس در طول تاریخ زبان زد عام و خاص بوده است، تجربه‌ی گردشگری  در جزایر منحصر به فرد ماماریس تا به امروزه توانسته برای تمام افرادی که این نقطه را برای یک گردشگری متفاوت انتخاب کنند بسیار متمایزتر نسبت به نقاط گردشگری دیگر داشته باشد. مناطق تاریخی و تفریحی این خطه‌ی بی نظیر در تمام فصول سال پذیرای توریسم و گردشگران بی شماری از تمام نقاط جهان بوده است. ما در این مقاله قصد داریم به اتفاق هم بیشتر با جاذبه‌های گردشگری مارماریس آشنا شویم.

قلعه ماماریس

قلعه مارماریس جزو نقاط محبوب و از جمله جاذبه‌های گردشگری ماماریس بشمار می‌آید این قلعه با خدمت چندهزار ساله‌ی خود از دیرباز مهد تمدن گردشگری در ماماریس محسوب می‌شود، به گفته مورخان  این قلعه‌ی تارخی توسط قول ایون در زمان قبل از میلاد بنا شده است. قلعه ماماریس در دهه‌های گذشته و به گفته‌ی افراد در زمان پادشاهی سلطان سلیمان به عنوان پایگاه نظامی برای سربازان از آن استفاد می‌شده، متاسفانه این قلعه زیبا در زمان جنگ جهانی اول مورد اصابت حمله‌های موشکی فرانسه قرار گرفت و بخش عظیمی از آن توسط این حملات از بین رفت اما خوشبختانه چندی بعد این قلعه بازسازی و مرمت شد و اکنون از آن به عنوان موزه از آن استفاده می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری ماماریس

معرفی بهترین مکان های ترکیه برای موج سواری

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به ماماریس را دارید دیدن از قلعه‌ی بی نظیر ماماریس را در اولویت برنامه‌ی سفر خود قرار دهید چرا که رفتن به این نقطه خاطره‌ی منحصربه فردی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

پارک آبی آتلانتیس

پارک زیبای آتلانتیس به خاطر زیبایی‌های منحصر به فردش در تمام بازه‌های زمانی پذیرای غواصان و علاقه مندان به ورزش مهیج شنا در همه رده‌های سنی است. به خاطر استقبال زیاد مردم از این پارک آبی هر ساله تجهیزات و امکانات بیشتری به این پارک جهت رفاه مراجعه کنندگان اضافه می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری ماماریس

حصارهای هیداس

در نزدیکی آبشار تورگوت، بر روی جاده ی بوروبوزان خرابه هایی وجود دارد که در آن ها یک آرامگاه نیز دیده می شود، به این قسمت هیداس می گویند. در نزدیکی ۳ کیلومتری هیداس یک برج نگهبانی ساحلی نیز وجود دارد که چند گور با قدمت تاریخی نیز در آن وجود دارد.

ساحل لاک پشت

این ساحل دومین ساحل، و البته بزرگترین پلاژ کشور ترکیه است، شما در این ساحل زیبا می توانید با استفاده از قایق تفریحی و بازدید از مقبره های صخره ای پادشاهان و تجربه ی متفاوت حمام گل در این ساحل زیبا لذت ببرید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها