آشنایی با مهم ترین شهرهای برزیل

مهم ترین شهرهای برزیل

کشور پهناور برزیل در بخش جنوبی قاره آمریکا واقع شده است. این کشور یکی از پنج کشور بزرگ جهان است  که مردم آن به زبان پرتغالی صحبت می‌کنند. کشور برزیل از نظر جغرافیایی در امتداد سواحل اقیانوس اطلس قرار گرفته است و به عنوان کشور قابل مقایسه با چین، کانادا، روسیه، دارای شهرهای مهم و مشهوری است که در ادامه به بیان مهم ترین شهرهای برزیل میپردازیم.

برازیلیا(Brasilia)

مهم ترین شهرهای برزیل

شهر برازیلیا از اواخر قرن نوزدهم از سال ۱۹۶۰ به عنوان پایتخت رسمی کشور برزیل انتخاب و معرفی شد. امروزه این شهر بزرگ از نظر سیاسی و به دلیل قرارگیری محل دولت فدرال در آن از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین به دلیل طراحی و معماری منحصر به فردی که در ساختار شهری برازیلیا استفاده شده، از آن به شهر مدرنیته  نیز یاد‌ می‌شود.

 سبک معماری به کار برده شده در پایتخت برزیل به وسیله اسکار نیمیر ( Oscar Niemeyer) طراحی و پیاده سازی شده‌است. جمعیت این کشور در حال حاضر به ۲.۹ میلیون نفر می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های این شهر آن است که بعد از دو شهر ریودوژانیرو و سائوپائولو، سومین شهر ثروتمند برزیل محسوب می‌شود.

آشنایی با بهترین شهرهای امارات برای سفر

سائوپائولو(Sao Paulo)

شهر سائوپائولو در برزیل بزرگترین شهر آمریکای جنوبی است که جمعیتی بالغ بر ۱۲.۱۲ میلیون نفر را داراست و به عنوان چهاردهمین شهر بزرگ جهان و مرکز اصلی مالی و صنعتی آمریکای جنوبی شناخته می شود. اولین مهاجری که این شهر را کشف کرد، یک ملوان پرتغالی به نام “جائو رامالهو”(Joao Ramalho)   بود که پس از شکسته شدن کشتی اش به آنجا منتقل شد.

این شهر درفلات ارتفاعات برزیل و در فاصله ی کوتاهی از اقیانوس اطلس قرار گرفته و همچنین فاصله اش تا شهر ریودوژانیرو ۳۵۰کیلومتر است. سائوپائولو در برزیل دارای یک ترکیب فرهنگی با ملیت های برزیلی، ژاپنی، عرب، ایتالیایی و… است و همین اجماع فرهنگ ها باعث جذابیت بیشتر آن می شود.

ریودوژانیرو ( Rio De Janeiro)

مهم ترین شهرهای برزیل

شهر ریودوژانیرو برزیل به عنوان یکی از مشهورترین و مهمترین شهرهای برزیل، از جمعیتی برابر با ۷ میلیون نفر تشکیل شده‌است. قدمت این شهر پر اهمیت به ۴۵۰ سال پیش برمیگردد. علاوه براین، شهر ریودوژانیرو عنوان ۲۶ مین شهر پهناور جهان را به خود اختصاص داده‌است. به جهت مجاورت این منطقه با سواحل دلنشین اقیانوس اطلس و جنگل‌های کوهستانی، این شهر بزرگ با عنوان شهر توریستی-گردشگری در میان همگان شهرت یافته‌است. از ویژگی‌های شاخص ریودوژانیرو این است که هر فرد ساکن در اینجا میتواند با مجوزهای لازم به نقاشی برروی دیوارهای شهر بپردازد که وجود همین مسئله باعث شده تا خیابان‌های شهر جلوه بی‌نظیری پیدا کنند و به جذابیت‌های آن بیافزایند. ناگفته نماند که شهر ریودوژانیرو به جهت قرارگیری بین سه بندر ساحلی بزرگ، به یکی از عجایب دنیا تبدیل شده است.

منبع بال طلایی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها