همه چیز در مورد موزه ون گوگ در آمستردام

موزه ون گوگ

موزه ون گوگ یکی از جذاب‌ترین موزه‌های اروپا است.  این موزه در شهر آمستردام قرارگرفته است. این موزه از آثار نقاش بزرگ اروپایی یعنی ونگوگ پر شده است. به همین دلیل به آن ونگوگ می‌گویند. بهترین زمان برای بازدید از این موزه نیز بعدازظهر است. پیشنهاد می‌کنیم در یکی از رستوران‌های میدان موزه ناهار بخورید و بعد از گشتن در بازارها، به سراغ موزه‌های این میدان بروید.

موزه ون گوگ

مهم‌ترین ساختمان‌های موزه ون گوگ

ساختمان ریتولد (Rietveld building)

اصلی‌ترین بخش موزه است و در آن مجموعه‌های با نمایش دائم به نمایش در آمده‌اند. در طبقه هم کف هم یک تریا در کنار یک اغذیه‌فروشی قرار دارد. درصورتی‌که از غذاهای میدان موزه خوشتان نمی‌آمد؛ می‌توانید از این غذاها امتحان کنید.

در این طبقه اطلاعات مختلفی به شما داده می‌شود. مهم‌ترین نوع اطلاعات ارائه‌شده درباره نقاشی‌ها و نحوه ترمیم آنها می‌باشد. درواقع می‌توان گفت یک راهنمای خوب در کنارتان است که بهترین اطلاعات در این زمینه را به شما ارائه می‌کند. در آخر هم در این بخش از موزه آثار معاصر این هنرمند به نمایش در آمده است.

دیدنی های آمستردام

ساختمان دوم

ساختمان دیگر موزه تنها به موزه‌های موقت اختصاص‌یافته است. ساختار اصلی این بنا نیز بیضی‌شکل است. یک بیضی که دارای سه‌طبقه مجزا می‌باشد. اما جالب است بدانید برای ورود به این ساختمان، حتماً باید از ساختمان ریتولد گذر کرده باشید. به این معنی که راه ورود به ساختمان دوم، تونل‌های زیرزمینی ساختمان ریتولد است.

ساختار شیشه‌ای موزه

 شیشه به‌عنوان متر یال سازه‌ای در ورودی جدید ساختمان، بزرگ‌ترین ساختار شیشه‌ای در هلند است که در آن تأسیسات شیشه‌ای (تیرها و قاب‌ها) و واحدهای شیشه‌ی دو جداره؛ عناصر سازه‌ی اصلی ساختمان هستند.

موزه ون گوگ

این یک گام بزرگ در جهت نوآوری‌های فنی در ساختمان‌های شیشه‌ای و به کار بردن شیشه به‌عنوان یک متر یال سازه‌ای است. طول این سازه‌ی شیشه‌ای ۱۲ متر است که پیش‌ازاین هیچ سازه‌ی شیشه‌ای با این طول در هلند ساخته نشده بود. برای ثبات سقف، تیرهای شیشه به سازه‌ی فولادی متصل می‌شوند و به‌عنوان یک ساختار با هم عمل می‌کنند.

نما، سقف و راه‌پله‌ها از واحدهای شیشه‌ی دوجداره‌ی عایق تشکیل شده‌اند که به این معنی است پانل‌های مستطیلی شیشه‌ای در طول نصب در سایت شکل گرفته‌اند. مساحت کلی حدود ۶۵۰ مترمربع است.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها