معرفی جاذبه­ های گردش­گری آفریقا

جاذبه­ های گردش­گری آفریقا

آفریقا یا قاره سیاه، قاره­ ای با ۵۴ کشور و بیشتر از یک ­میلیارد جمعیت، سومین قاره بزرگ دنیا به­ شمار می­رود، قطعا سومین قاره بزرگ دنیا مناطق و مکان­های زیبایی برای دیدن دارد. البته مردمان این قاره به اندازه کافی فرهنگ­‌ها و آداب رسوم‌­های مختلف و گاها عجیب­ وغریب دارند که هر بیننده­ و ماجراجو را مجذوب خود می کند. می­خواهیم جاذبه­ های گردش­گری آفریقا را به شما معرفی­کنیم.

اهرام ثلاثه مصر

یکی از عجایب هفت­گانه کره زمین هستند که در خارج از شهر قاهره قرار ­دارند. این اهرام در گذشته محلی برای دفن فراعنه مصر بوده­­است. اهرام ثلاثه توسط هزاران کارگر در طی چند صد سال ساخته شده ­است.

جاذبه­ های گردش­گری آفریقا

صحرای بزرگ آفریقا

بزرگترین بیابان جهان در قاره آفریقا واقع شده­است. این بیابان که از مصر تا مراکش کشیده شده ­است، همه ساله میزبان هزاران مسافر و ماجراجویی است، که دل به دریای شن­زار این صحرا می­گذارند. صحرای بزرگ آفریقا علاوه­ بر این­که برای صحرانوردی فوق­‌العاده است، یکی از جذاب­ترین مکان­ های دنیا برای عکاسان نیز به شمار می­رود.

از ماجراجویی در آفریقا چه میدانید؟!

جزایر زنگ­بار

ساحل، کلمه ای که با شنیدن آن یاد دریای آبی، ماهی‌ها و تفریحات آبی از جمله شناکردن به ذهن ما خطور می­کند. جزایر خودمختار زنگ­بار کشور تانزانیا را می­توان بهترین ساحل قاره آفریقا برای گردش­گری دانست. این جزیره در واقع مجمع­الجزایر است واز چندین جزیره تشکیل شده­است. شهر سنگی از معروف­ترین مکان­های این جزیره به­شمار می­رود.

آبشار ویکتوریا

این آبشار در مرز کشور های زیمبابوه و زامبیا قرار دارد. اما از لحاظ مالکیتی متعلق به کشور زامبیا می­باشد. آبشار ویکتوریا ارتفاع بسیار بلند­تری نسبت به آبشار نیاگارا دارد.

جاذبه­ های گردش­گری آفریقا

شهر جنه

استان موپتی کشور مالی موقعیت جغرافیایی شهر جنه است. این شهر به خاطر معماری های خشتی در آفریقا مشهور است. از معوف ترین بناهای خشتی این شهر می­توان به مسجد بزرگ جنه که حدودا یک قرن پیش ساخته شده­است.

دهکده­‌ی سیدی بوسعید در تونس

سیدی بوسعید یکی از مناطق مشهور توریستی تونس است و در کناره دریای مدیترانه قرار گرفته است. این دهکده با دیوارهای سپید و در و پنجره های چوبی آبی یکی از زیباترین دیدنی های آفریقا است و شاید شما را به یاد سانتورینی در یونان بیندازد. این دهکده توسط هنرمندی فرانسوی به نام بارون رادولف درلانژه به شکل این تابلوی نقاشی زیبا درآورده است. دهکده بوسعید به خاطر درب های چوبی حکاکی شده و زیبایش شهرت دارد و این درب ها جزء جاذبه های گردشگری این منطقه به حساب می آیند. جالب است بدانید که تونس مدت ها تحت استعمار فرانسه بود و در آن زمان بسیاری از نویسندگان و هنرمندان فرانسوی بارها برای خلق آثارشان به این دهکده زیبا آمده اند. به طور مثال آندره ژید و سیمون دوبوار مدتی را در این دهکده اقامت کرده و آثارشان را در این جا نوشته اند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها