معرفی جاذبه­ های گردش­گری در برزیل

معرفی جاذبه­ های گردش­گری در برزیل

برزیل، نامی آشنا برای دوست­داران فوتبال، پنجمین کشور وسیع دنیا و بزرگترین تولید کننده اکسیژن دنیا به واسطه جنگل­ های آمازون و کشوری در نیم­کره جنوبی کره­ زمین که قصد داریم امروز به معرفی جاذبه­های گردش­گری این کشور بپردازیم. برگزاری جشن­های خییابانی یا همان کارناوال ­ها در گوشه گوشه برزیل اتفاق می­افتد و یکی از بهترین و سرگرم کننده ­ترین جاذبه­ های گردش­گری برزیل به شمار می رود.

پانتانال

تالاب پانتانال یکی از مناطق طبیعی برزیل است. این تالاب، که وسیع ترین تالاب دنیا نیز به شما می­رود، در مجموع به سه­ کشور امریکای­جنوبی یعنی کشور­های پاراگوئه و بولیوی کشیده­ شده­است. تالاب پانتانال در دل خود همه­ ی حیات­ وحش فوق العاده­ای دارد، به طوری که همه ­ی حیوانات وحشی در آن حضور دارند. بیشترین جگوار هم نیز در این تالاب وجود دارد.

جاذبه­ های گردش­گری برزیل

ساحل سالوادور

کشور برزیل نزدیک به هشت­هزار کیلومتر ساحل دارد، و در این میان ساحل سالوادور در ایالت باهیا­، معروف­ترین ساحل این کشور به شمار می­رود. این ساحل به صورت طبیعی دسته بندی شده­است، یعنی ورودی­هایی با موج­های آرام مخصوص شنا، غواصی، قایق­رانی و ورودی­هایی با موج­های بلند، مخصوص موج ­سواران است.

آشنایی با مهم ترین شهرهای برزیل

آبشار ایگئوسو

مرز آرژانتین با برزیل یک جاذبه طبیعی به­نام آبشا ایگئوسو را در خود جای داده­است. این آبشار بزرگترین آبشار دنیا نیز به شمار می­رود، به طوری که از آبشار نیاگارا در آمریکای شمالی و آبشار ویکتوریا در آفریقا به مراتب بزرگتر است.

رودخانه آمازون

رودخانه آمازون بعد از رود نیل در افریقا، بزرگترین رودخانه دنیا است، اما از لحاظ عرضی و حجم آب بزرگترین رودخانه دنیا به شمار می­رود. این رود از رشته کوه­های آند سرچشمه می­گیرد و با عبور از بزرگترین جنگل بارانی دنیا، به اقیانوس اطلس می­ریزد.

کارناوال ریو

مناطق دیدنی برزیل تمامی ندارد اما بزرگترین جاذبه برزیل را شاید بتوان کارناوال ریو نامید. این کارناوال در سمبودرمو اتفاق می افتد. روز های پایانی ماه فوریه زمان برگزاری این کارناوال باشکوه است.

جاذبه­ های گردش­گری برزیل

مرکز تاریخی اولیندا

یکی دیگر از شهرهای استعماری محافظت شده در برزیل، شهر اولیندا است که در سواحل شمال شرقی برزیل، در شمال رسیف، واقع شده است. اولیندا یک شهر رنگارنگ با ساختمان های سفید و سقف های قرمز است که با ساحل آتلانتیک شمالی اقیانوس اطلس در تضاد هستند. این شهر دارای تعدادی از جاذبه های توریستی مهم مانند یک منطقه تاریخی در مرکز شهر، کلیسا ها و کارناوال معروف اولیندا است. بسیاری از بارها، رستوران ها، استودیو های هنرمندان و صنایع دستی به این شهر قدیمی جذابیت می بخشند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها