آشنایی با دره خزینه لرستان

دره خزینه لرستان

لرستان، یکی از استان‌‌های غربی ایران است. استان لرستان به استان آبشار‌ها، کوه‌هایی شبیه به آلپ مثل اشترانکوه و دره خزینه‌ای که شبیه گرند کانیون ایالت آریزونای آمریکا است، معروف می‌باشد. شاهکار طبیعت در شباهت این دو دره پیچ نعل اسبی می‌باشد که حیرت‌آور است. دره خزینه لرستان جایی است که رود کرخه از مابین آن رد می‌شود و به خلیج‌فارس می‌ریزد. طی سالیان گذشته و به دلیل عدم وجود پوشش گیاهی مناسب، این دره فرسایش پیدا کرده و به شکل امروزی خودش رسیده است. البته این دره نسبت به گرند کانیون آریزونا طول کم‌تری دارد، اما از زیبایی‌های آن چیزی را کم نمی‌کند.

موقعیت جغرافیایی

این دره در حد فاصل دو شهر پل‌دختر و اندیمشک قرار دارد. روستایی به اسم خزینه که در همسایگی این دره قرار دارد، علت نام گذاری آن می باشد.

دره خزینه لرستان

دره شیرز بهشت گمشده در لرستان

گردشگری در دره خزینه

دیدن زیبایی برای انسان لذت بخش و یک تفریح سالم و نشاط آور محسوب می‌شود. دره خزینه به قدری زیباست که حتی اگر امکانات خاصی در آن نباشد، باز هم دیدن آن خالی از لطف نیست، اما این دره در حال حاضر طولانی ترین و مرتفع‌ترین پل معلق ایران و خاورمیانه را دارد. قدم زدن بر روی یک دره با پل معلق و در ارتفاع هشتاد و پنج متری واقعا تجربه جالبی می تواند باشد. استان لرستان با وجود مناطق بکر و بسیار زیبای خود هنوز به آن صورتی که پتانسیل آن را دارد، گردش‌‌گر جذب نمی‌کند که از دلایل اصلی آن عدم‌تبلیغ این استان می باشد. در حال حاضر لرستان بیشترین درصد بیکاری را به خود اختصاص داده است. دره خرینه بر‌خلاف گرند کانیون آمریکا، دمای بالایی ندارد و به شما این امکان را می دهد که در این دره به ورزش مفرح کوه‌نودی بپردازید.

دره خزینه لرستان

لرستان

یکی از استان های کشورمان که مناظر طبیعی و بکر و مجموعه ای از صدها گنجینه ی تاریخی را در خود جای داده است استان لرستان است. لرستان استانی کوهستانی است که در غرب ایران واقع شده و کوه های مخملی، آبشارهای متعدد، تنگه های متعدد و جنگل های بلوطش باعث شهرت آن شده است و یکی از فوق العاده ترین مقاصد گردشگری برای توریست های داخلی و هم خارجی است. علیرغم پتانسیل بالایی که این استان در جذب گردشگر دارد اما به خاطر تبلیغات کم آنقدر که باید موفق نشده تا گردشگران را به خود جذب کند و به جایگاه واقعی اش برسد. قدمت این استان به ۴۰ هزار سال پیش برمی گردد و طبیعی است که جذابیت های دیدنی زیادی را در خود جای داده باشد اما نمی خواهیم درباره ی یکی از جاذبه های تاریخی آن صحبت کنیم بلکه یکی از شگفتی های طبیعی آن را به شما معرفی می کنیم جایی به نام دره خزینه پلدختر که در شهر پلدختر قرار گرفته و به خاطر طبیعت باور نکردنی اش مشهور است.

منبع بیتوته
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها