کوه های رنگین کمانی چین

کوه های رنگین کمانی چین

کوه های رنگین کمانی چین کوه‌هایی هستند که مثل آب‌نبات های رنگی زیبا در کنار هم نقاشی شده‌اند. کوهستانی که می‌توان آن را جزو عجایب جهان هستی به شمار آورد. این کوه‌ها بر اساس مکانیزم‌های طبیعی شکل گرفته‌اند و انسان در تولید آنها نقشی نداشته است.

کوه‌های رنگین‌کمانی در دنیا

شمار این کوه‌ها در دنیا کم نیست. در کانادا نیز نوعی از این کوه‌ها را می‌توان یافت. در بریتیش کلمبیا کانادا، توسط کانی سازی، نوعی از این کوهستان‌ها شکل گرفته است که در آنجا هم یک جاذبه طبیعی به شمار می‌رود.

کوه های رنگین کمانی چین

در ایران نیز نوعی از این کوهستان وجود دارد که در استان زنجان است.

در پرو کوه‌های وینیزنا نیز رنگ‌های بسیاری را به خود گرفته‌اند.

هر ساله گردشگران زیادی از این کوهستان‌ها دیدن می‌کنند. امیدواریم که بدانید این کوه‌ها چقدر شایسته هستند برای اینکه به خاطر آنها خداوند را شاکر باشیم و از آنها لذت ببریم.

رنگ‌های کوه های رنگین کمانی چین

رنگ قرمزی که در این کوه‌ها دیده می‌شود به دلیل وجود اکسید آهن می‌باشد. البته نمی‌توان تأثیر هماتیت را نیز در این رنگ کم دانست. اکسید شدن لیموتیت یا گوتیت نیز دلیل رنگ‌های زرد و قهوه‌ای این سنگ‌ها است. مگنتیت نیز می‌تواند رنگ سیاه را به این کوهستان هدیه کند. رنگ سبز نیز عموماً توسط کلریت یا سیلیکات ساخته می‌شود.

کوه های رنگین کمانی چین

همه چیز در مورد جزیره ماکائو چین

پته‌های رنگی، اورگن  (Oregon)

بیش از ۳۵ میلیون سال قبل اینجا دشتی رودخانه‌ای بود در همان زمان بود که لایه‌های رنگی‌ای که تپه‌های رنگارنگ ایالت اورگن آمریکا را به وجود آورده‌اند در اثر خاکسترهای فوران‌های آتشفشانی شکل گرفتند. با گذشت زمان لایه‌های خاکستر که از مواد معدنی متنوعی تشکیل شده بودند فشرده و جامد شدند و به رنگ‌هایی در آمدند که امروز می‌بینید. رنگ‌های قرمز و نارنجی درواقع خاک‌های لاتریت است که زمانی که اینجا گرم و مرطوب بود توسط رسوبات دشت سیلابی به وجود آمدند.

کوه های رنگین کمانی چین پالت رنگ‌های خدا هستند که روی زمین پاشیده شده است. این کوه‌ها با داشتن بهترین مکانیزم برای گردشگری می‌توانند درآمدزایی بسیاری داشته باشند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها