آشنایی با پارک ملی ژانکی دانگسیا

پارک ملی ژانکی دانگسیا

پارک ملی ژانگی دانکسیا یکی از مکان‌های طبیعی کشور بزرگ چین است. عجیب است که یک کشور با داشتن یک صنعت عظیم دارای یک چنین طبیعتی باشد. بااین‌حال کوهستان رنگی در این کشور با این نام وجود دارد که بسیار هم دیدنی است.

کوه‌های رنگین‌کمانی پارک ملی ژانگی دانکسیا

این کوه‌ها یک پدیده علمی هستند. این کوه‌ها ماسه‌سنگ کرتاسه و لای سنگ هستند که در زمان شکل‌گیری هیمالیا در این کشور ایجاد شده‌اند. زمانی که صفحات این کوه‌ها در حالت تخت بودند؛ این بخش از صفحات با صفحه زمین ساختی هند تصادف می‌کند. این اتفاق در حدود ۵۵ میلیون سال پیش می‌افتد و باعث ایجاد این کوه‌ها می‌شود. تغییرات شیمیایی، آب‌وهوا و فرسایش از مهم‌ترین عوامل رنگی شدن این کوهستان دیدنی است. لازم است بدانید یک نمونه از این کوه‌ها در ایران خودمان آلا داغ لار زنجان است.

پارک ملی ژانگی دانکسیا

رغبت دیدار

جالب است بدانید زمانی وجود داشت که کسی تمایل به دیدن این کوهستان زیبا نداشت. حتی نمی‌دانست چنین کوهستانی در چین وجود دارد. در این زمان بود که دولت چین به دنبال ثبت جهانی این کوهستان افتاد. کمی بعد از ثبت جهانی، نام آن در سراسر دنیا شنیده شد. حالا سال‌ها است که بازدیدکنندگان بسیاری به این منطقه سفر و در آن گردشگری می‌کنند.

بازدید و بازدیدکنندگان

تمهیدات بسیاری برای بازدیدکنندگان این مکان در نظر گرفته شده است. برای مثال می‌توان به یک راه چوبی زیبا اشاره کرد. زمانی که شما روی این مسیر قرار دارید یک نمای ۳۶۰ درجه جلوی چشمانتان است. طبیعی است که خارج شدن از این مسیر غیرقانونی است. در طول مسیر به چیزی در حدود ۶۶۶ پله می‌رسید. استفاده از مواد انرژی‌زایی همچون شکلات می‌تواند بهترین کمک در این کوهستان باشد.

 معرفی خاص ترین و زیباترین معابد چین

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی ژانگی دانکسیا

همانطور که می‌دانید برای بازدید از هر جاذبه‌ای لازم تا در فصلی مناسب سفر کنید تا بتوانید وجه از آن منطقه را مشاهده کنید. به منظور بازدید از پارک ملی ژانگی دانکسیا بهتر است که بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر اقدام به سفر به چین بنمایید.

پارک ملی ژانگی دانکسیا

چرا که به دلیل بارش‌های کوتاهی که در این فصل رخ می‌دهد زمین تا حدی خیس است و تابش نور خورشید بر روی زمین سبب می‌گردد که در آسمان تفاوتی بین لایه‌های سنگی بیشتر نمایان گردد. در دیگر فصل‌های سال هم شرایط برای تماشای کوه‌های رنگی زانگی دانکسیا وجود دارد اما به دلیل سرد بودن هوا آن‌چنان رفتن به سمت آن پیشنهاد نمی‌گردد.

ساعت بازدید در تابستان از ساعت ۵ صبح تا ۸ بعدازظهر و در زمستان از ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر می‌باشد.

قیمت بلیت برای بازدید نیز ۶۰ یوان است.

منبع روشینا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها