آشنایی با گرم ترین مناطق زمین

گرم ترین مناطق زمین

کره‌ی زمین از حیث اقلیم دارای آب و هوای مختلفی است. مسلما گرم‌ ترین مناطق زمین، مناطقی هستند که در اطراف خط استوا واقع شده‌اند. چرا که بر روی این خط فرضی آفتاب به سطح کره زمین نزدک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تر و یقینا گرم‌تر از دیگر نقاط جهان است. در این کره‌ی خاکی بیابان‌هایی وجود دارد که از شدت گرما می‌توان بدون استفاده از آتش بر روی سنگ‌هایش تخم مرغ بپزید. در این مقاله ما را دنبال کنید تا با برخی از این مناطق گرم و طاقت فرسا آشنا شوید.

دشت لوت ایران

دشت لوت یا کویر لوت گرم‌ترین منطقه کشور ایران و از حیث وسعت و گستردگی بیست و پنجمین بیابان جهان محسوب می‌شود. این بیابان به دلیل سطح تیره‌ای که دارد گرمای زیادی را به خود جذب می‌کند و به دلیل گرمای سخت و طاقت فرسا هم‌اکنون خالی از سکنه است. شدت گرمای این دشت در تابستان‌های داغ به  ۷۰درجه سانتیگراد می‌رسد. وجود گرمای بیش از حد باعث شده گونه‌های گیاهی بسیاری در معرض نابودی قرار گیرند.

گرم ترین مناطق زمین

وادی حلفا سودان

وادی حلفا نام دره‌ای با آب و هوای گرم و خشک است که در شمال سودان واقع شده است. علاوه بر وجود گرمایی که دارد در معرض طوفان‌های شدیدی همراه با صاعقه هم قرار دارد (برخود صاعقه بر این منطقه باعث خشکی بیشتر آن می شود) که این مکان را به مکانی غیر قابل سکونت تبدیل کرده است.

دره ی مرگ ایالات متحده

دره مرگ خشک ‌‌‌ترین منطقه‌ای است که در کالیفرنیا‌ی شرقی قاره آمریکا قرار دارد که جزو گرم‌ترین مناطق زمین هم بشمار می‌آید.

و بالاترین دمایی را که تاکنون تجربه کرده است درجه حرارت ۵۷ درجه سانتگراد بوده. این دره‌ی شگفت آور با وجود خشکی بیش از حدش اما از زیبایی خاصی بهره مند است.

عجایب هفتگانه جهان

کوه شعله ور چین

از گرم‌ ترین مناطق زمین می‌توان کوه  شعله‌ور را نام برد که داغ‌ترین نقطه در کشور چین نیز محسوب می‌شود. تصویر برداری‌های دقیق ماهواره‌ی ناسا به وضوح نشان می‌دهد که این منطقه حدود دوازده سال قبل روزهای بسیار گرمی را با درجه حرارت ۶۶درجه سانتیگراد سپری کرده است.

گرم ترین مناطق زمین

تیمبوکتو  مالی

شهری در کشور مالی در آفریقای غربی است که در ۲۰ کیلومتری شمال رود نیجر و در لبه جنوبی صحرای بزرگ آفریقا قرار دارد. بیابان زدایی یکی ازتهدیدهای این منطقه به شمار می رود طوری که به صورت تدریجی از صحرای آفریقا پیشی می گیرد. دمای ثبت شده در این منطقه ۵۴ درجه سانتیگراد است.

منبع گجت نیوز
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها