آشنایی با جزیره وادهو با ساحلی درخشان در شب

جزیره وادهو

جزیره وادهو در کشور مالدیو و در مجاورت اقیانوس هند واقع شده است. این جزیره یکی از  پرطرفدارترین جزایر جنوب غربی کشور سریلانکا است که لقب بهشت زمینی را از آن خود کرده است وجود شن هایی آبی رنگ و فیروزه ای در سواحل آن زیبایی این جزیره‌ی رویایی را صد چندان کرده است، این جزیره در بین نقاط گردشگری کشور سریلانکا از محبوبیت خاصی برخوردار است به یقین می توان گفت آرامشی که در دل این جزیره‌ی افسانه ای نهفته است در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. قدم زدن در سواحل این جزیره‌ی فوق العاده لذت بخش است ما به شما پیشنهاد میکنیم اگر قصد دارید به یک مسافرت خاطره انگیز بروید جزیره وادهو بهترین گزینه است.

جزیره وادهو

مالدیو کجاست؟

مالدیو کشوری است در اقیانوس هند که پایتخت آن ماله است. مجمع الجزایر مالدیو در جنوب غربی کرانه های هندوستان قرار گرفته و کوتاهترین فاصله آن تا کرانه های هند ، ۶۰۰ کیاومتر است مالدیو شمال ۱۱۹۲ جزیره مرجانی کوچک، مسطح و کم ارتفاع و شمار زیادی آبسنگ است که تنها ۲۰۲ جزیره از آن مسکونی هستند که ما در این مقاله قصد داریم راجع به یکی از منحصر به فردترین این جزیره مسکونی که جزیره وادهو نام دارد به طور مفصل صحبت کنیم.

علت درخشندگی ساحل وادهو

طبق گفته ی دانشمندان علت درخشندگی این آب به علت وجود نوعی میکروب در کف آب و بر روی شن های ساحل است که در اثر برخود با موج های شنی پوسته سلولی فتوپلانکتون ها به سیگنال های الکتریکی پاسخ داده و نورآبی از خود تولید می کند که باعث می شود درخشندگی آن ها بیشتر می‌شود هنگامی که شما بر روی سواحل این جزیره قدم می‌زنید رد پایی که بر جای می‌گذارید به رنگ آبی روشن دیده می‌شود که واقعا جالب و حیرت برانگیز است این پدیده ی نادر تنها در این جزیره اتفاق نیافتاده است بلکه در سواحل آب های ژاپن و استرالیا نیز این پدیده شیمیایی نیز به چشم می خورد اما جزیره وادهو از زیبایی خاص و متفاوتی در بین آن ها برخوردار است.

جزیره وادهو

تماشای پرندگان نادر پارک ملی کلادو هند

دیدنی های جزیره وادهو

یکی از ویژگی های بارز این جزیره تمیزی و پاکیزگی محیط آن است که خیلی ها را مجذوب خود کرده است زلالی و شفافیت آب این جزیره زبانزد همه است این آب به قدری زلال است که به آسانی می توان سنگ ریزه های کف دریاچه را مشاهده کرد. جزیره وادهو به خاطر داشتن آب و هوای معتدل در تمام فصول سال بازدید کنندگان خود را دارند.

منبع لست کند
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها