هر آنچه که قبل از کوله گردی باید بدانید

کوله گردی یکی از انواع مسافرت‌ها است. تنها وسیله‌ای که برای شروع این مسافرت‌ها نیاز دارید یک کوله پشتی است. البته کیفیت این کوله اهمیت بالایی دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با مهم‌ترین نکات این سفرها آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

کوله گردی ارزان و آرامش‌بخش

از بهترین مسافرت‌ها برای افرادی که نمی‌خواهند پول زیادی خرج کنند؛ بک پکینگ است. مهم‌ترین نکته هنگام این سفرها هم داشتن یک هم‌سفر عالی و به‌اصطلاح خوش‌سفر است.

هر آنچه که قبل از کوله گردی باید بدانید

زمان

مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدیه‌ای که هر انسان از آن برخوردار است زمان می‌باشد. بنابراین از دست دادن این هدیه الهی با هیچ‌چیز قابل قیاس نیست. در سفرهای بک پکینگ هم این موضوع اهمیت بسیاری دارد. در این نوع سفرها بهتر است زمان خود را برای مکان‌هایی بگذارید که بیشتر به آنها علاقه دارید.

اقامت

مهم‌ترین المان در همه سفرها نیز محل اقامت شماست. قبل از سفر باید تصمیم بگیرید چقدر و در کجاها قصد اقامت دارید. اگر یک مسافرت کوله گردی چندروزه دارید و شب‌ها را در مسیر سپری نمی‌کنید؛ می‌توانید به جای هتل‌های گران‌قیمت، از چادر استفاده کنید.

فصل سفر

این موضوع نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر به مسافرت‌های طبیعت‌گردی فکر می‌کنید؛ بهترین فصل سفر برای این نوع مسافرت‌ها آن هم به شکل بگ پکینگ بهار است. اگر برای دیدن جاذبه‌های تاریخی شهری به آن سفر می‌کنید می‌توانید این کار را در هر فصلی انجام دهید. آیا جایی که می‌خواهید به آن سفر کنید سردسیر است؟ آیا به یک کویر می‌روید؟

بهترین نقاط ایران برای کوله گردی کجا هستند؟

آمادگی جسمانی

مسلماً اگر یک انسان مسن هستید بهتر است دور این نوع سفر کردن یک خط قرمز بکشید. شما باید میزان توان جسمانی خود و هم‌سفرانتان را بسنجید. این کار به برنامه‌ریزی بهترتان کمک می‌کند.

هر آنچه که قبل از کوله گردی باید بدانید

ایمنی و سلامتی

برای حفظ ایمنی و سلامت، فقط به آوردن جعبه کمک‌های اولیه بسنده نکنید. بخشی از حفظ ایمنی و سلامت خود در طول مسیر، تمیز نگه‌داشتن دست‌ها هنگام دست زدن به مواد غذایی است. حداقل می‌توانید یک ژل ضدعفونی‌کننده (یا دستمال‌کاغذی‌های مرطوب و تمیزکننده) همراه خود داشته باشید تا بعد از قضای حاجت و قبل از غذا خوردن از آنها استفاده کنید.

خانم‌های کوله‌گرد هم به لوازم بهداشتی مختص خود نیاز خواهند داشت. اگر در حال قاعدگی به کوله گردی می‌روند، باید نوار بهداشتی همراه خود داشته باشند و به‌طور کارآمد از آن استفاده کنند.

منبع چطور
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها