بدبوترین گل های جهان

بدبوترین گل های جهان

بدبوترین گل های جهان را می‌توان در کشورهای مختلفی یافت اما بدترین این گل‌ها در کشورهایی قرار دارد که جنگل‌های جالبی هم دارند. بنابراین زمانی که به این کشورها سفر کردید؛ می‌توانید علاوه بر این گل‌ها به دیدن جنگل‌ها نیز بروید.

گل رافلِسیا در مالزی

بدبوترین گل های جهان

این گل دارای دو مدال طلا است. یکی مدال طلای بدبوترین گل جهان و دیگری مدال طلای بزرگ‌ترین گل جهان است. رافلسیا که در مالزی رشد می‌کند گاهی شکوفه‌هایی به قطر یک متر می‌دهد.

اطراف این گل بیشتر زنبورهای عسل دیده می‌شوند اما رافلسیا توانایی فوق‌العاده‌ای در جذب مگس‌ها دارد. محل مهمانی مگس‌ها هم در مرکز این گل است.

رافلسیا به حدی بدبو است که لقب گل جسد را در دنیا کسب کرده است. جالب است بدانید این گل حتی برگ، ساقه یا ریشه هم ندارد و در دسته گل‌های عروقی قرار می‌گیرد.

گل تایتان آروم در سوماترا اندونزی

رتبه دوم گل‌های بدبو نیز متعلق به گلی در اندونزی است. این گل چیزی در حدود سه متر رشد می‌کند اما به علت بوی تعفن آور آن مردم از آن دوری می‌کنند. فرکانس بویایی این بو در محدوده بویایی انسان قرار دارد بنابراین انسان‌ها از آن دوری می‌کنند. گل مردگان یا تایتان آروم بسیار بلند نیز هست. این گل به ارتفاعی در حدود سه متر می‌تواند برسد. زادگاه اصلی رویش این گل جنگل‌های سوماترا است اما در برخی مناطق که شرایط فراهم باشد می‌تواند رشد کند. این گل هم‌اکنون در معرض انقراض قرار دارد.

کاخ های شگفت انگیز جهان

 تیل پات

یکی از بدبوترین درختان دنیا در سنگاپور رشد می‌کند و نزدیک به شش تا هشت متر ارتفاع دارد. این درخت در طول عمر ۷۰ ساله‌اش تنها یک بار گل می‌دهد اما همین گل برای بد بو کردن فضا به مدت سه ماه کافی است. این گل بدبو در بالاترین نقطه درخت رشد می‌کند اما به‌مرور تمام تنه درخت را می‌پوشاند و همه جا مملو از بوی بد می‌شود. سنگاپوری‌ها به‌قدری از این درخت متنفر هستند که سعی می‌کنند آن‌ها را از بین ببرند.

گل اسب مرده

بدبوترین گل های جهان

این گل که یکی از نادرترین‌ها در دنیاست بیشتر در منطقه مدیترانه دیده شده است. این گل بوی مردار حیوانات مختلف را می‌دهد و می‌تواند پشه‌ها و حشرات مختلف را به خود جذب کرده و از آن‌ها تغذیه می‌کند. محققان می‌گویند این گل می‌تواند حیوانات کوچک را به‌راحتی نابود کند.

منبع yjc
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها