خانه اپرای ارمنستان

خانه اپرای ارمنستان

خانه اپرای ارمنستان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور ارمنستان است. این مکان تاریخی جزء زیباترین و اصلی‌ترین مکان‌های دیدنی برای ارمنه و گردشگران این کشور است. یکی از ویژگی‌های مهیجی که این تالار دارد وجود یک سقف با دو استیج مجزا از هم است. این تالار دارای دو قسمت شرق و غرب است که بخش غربی آن متعلق به ارکستر سمفونی و بخش شرقی آن متعلق به باله و اپرا است. با ما همراه باشید تا به اتفاق هم درباره‌ این تالار مجلل و زیبا بیشتر بدانیم.

خانه اپرای ارمنستان

تاریخچه‌ی ساخت خانه اپرای ارمنستان

اولین خانه اپرای بین المللی  کشور ارمنستان در قرن چهارم ساخته شد. مهم‌ترین دلیلی که منجر به ساخت خانه اپرا در ارمنستان شد تلاش هنرمندان برای تحقق اهداف و ایده‌هایشان بود. هنرمندان اولین کسانی بودند که خواستار ساخت چنین مکانی بودند. سرانجام آنها به خواسته‌ی خود رسیدند و در سال ۱۹۹۳ خانه اپرای مجلل و با شکوهی ساخته شد. معماری که در ساخت این اپرا به کار رفته بود نشان از تمدن و شکوه شوروی را به تصویر کشیده بود.

سال ۱۹۴۰ سالی بود که  یکی دیگر از این خانه اپرای‌ها را طرح‌ریزی شد و ساخت و تکمیل این اپرا تا سال ۱۹۵۳ به طول انجامید.

آثار باستانی گرجستان

قانوان و مقررات ساختمان اپرا

  • اگرچه محدودیت‌های زیادی در مورد پوشش بازدید کنندگان خانه اپرا وجود ندارد. اما یادتان باشد با لباس ورزشی به بازدید نروید
  • ورود حیوانات به سالن اپرا ممنوع است.
  • شما در سالن اپرا نمی‌توانید خوراکی یا نوشیدنی میل کنید. و در صورت همراه داشتن خوراکی، به شما تذکر داده می‌شود.
  • کسانی که مخدر و الکل مصرف می‌کنند اجازه‌ی ورود به ساختمان اپرا را ندارند.

دریاچه قو و خانه اپرای ایروان

یکی از دیدنی‌ترین نقاطی که در نزدیکی خانه ایروان قرار دارد دریاچه‌ی قو است که در سال ۱۹۶۳ میلادی ساخته شد. این دریاچه به افتخار اولین باله‌ای که توسط چایکوفسکی در خانه اپرا برگذار شد دریاچه قو نام گرفت. در کنار این دریاچه‌ی زیبا کنسرت‌های زیادی برگذار می‌شود . حتی اگر در کنار این دریاچه مراسمی برپا نباشد. می‌توانید با نشستن در کنار این دریاچه رقص قو‌ها را تماشا کنید.

خانه اپرای ارمنستان

نتیجه گیری

خانه اپرای ارمنستان یکی از باشکوه‌ترین مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی کشور ارمنستان است. این مکان تاریخی هر ساله میزبان گردشگران زیادی از تمام نقاط جهان می‌باشد.

تاریخ ما به شما پیشنهاد می‌کند حتما برای یک‌بار هم که شده به ارمنستان بروید و از خانه اپرای‌های موجود در ایروان دیدن کنید.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها