جشن رنگ ها در هند

جشن رنگ ها در هند

هر ساله در فصل بهار فستیوال یا جشن رنگ ها در هند برگذار می‎شود که یکی از جذاب‎ترین و رنگارنک‎ترین جشن‎های دنیا است که سالانه گردشگران زیادی برای شرکت در این جشن زیبا و جذاب به هند سفر می‎کنند. مردم کشورهای غربی نیز این جشن را به جشن‎های خود اضافه کرده‎اند و آن را جشن می‎گیرند و از آن لذت می‎برند. این جشنواره به جشنواره هولی نیز معروف است. این جشن ریشه در ادیان هند و هندوییسم دارد و مردم هند اعتقاد دارند که رنگ‎ها باعث شادی می‎شوند و داستان‎های زیادی پشت این جشن‎ها گفته شده است.

جشنواره رنگ‎ها چگونه برگذار می‎شود؟

جشن رنگ‎ها در هند در دو روز جشن گرفته می‎شود در روز اول مردم آتش بزرگی در قسمتی از شهر درست می‎کنند و دور آن جمع می‎شوند و به پای کوبی و شادی می‎پردازند و پیروزی خوبی بر بدی را جشن می‎گیرند. در روز دوم مردم از پیر و جوان به خیابان‎ها می‎آیند و شروع به رنگ پاشیدن به همدیگر می‎کنند و لذت می‎برند.

جشن رنگ ها در هند

گران ترین جزایر خصوصی دنیا

زمان برگذاری جشنواره رنگ‎ها

جشنواره رنگ‎ها هر ساله با پایان زمستان و شروع بهار برگذار می‎شود و نمادی از زندگی و عشق و پیروزی و شادی است. این جشن معمولا در بنگال غربی و ادیسه یک روز زودتر جشن گرفته می‎شود.

برای شرکت در این جشنواره چه باید کنیم؟

  • قبل از شرکت در جشن رنگ‎ها در هند حتما بدن و صورتتان را چرب کنید تا بعدا برای پاک کردن رنگ‎ها با مشکل مواجه نشوید.
  • بعد از شرکت در این رنگ ممکن است تا یک هفته رنگی باشید و پاک کردن رنگ‎ها برایتان سخت باشد.
  • در این جشن همه مردم، سیاه و سفید، پیر و جوان آرادند که شکت کنند و همه با هم برابرند.
  • در این روز سعی کنید لباس های گرون قیمت نپوشید و مطمئن باشید بعد از جشن دیگه نمی تونید از اون لباس استفاده کنید.
  • در طول جشن بهتره از عینک استفاده کنید تا چشم هاتون آسیب نبینه و رنگی نشه و یادتون باشه برای این روز حتما یک عینک ارزون رو انتخاب کنید.
  • ساعت و جواهرات و چیز های با ارزشتون رو در هتل و یک جای امن بزارید اون هارو همراهتون نبرید.

جشن رنگ ها در هند

تاریخچه جشنواره

بین همه جشن‎های هندوها وهمه جشنواره هایی که در هند برگزار میشه، فستیوال هولی پر طرفدار ترین و جذاب ترین آن‎ها ها به حساب می‎اید. اولین موضوعی که در این جشن وجود دارد سوزاندن هولیکای شیطان و افسانه ای از رودکا و کریشناست… ماجرای رودکا و کریشنا از این قرار بود که کریشنا عاشق رودها می‎شود ولی از آن جایی که صورت او آبی رنگ بود فکر میکرد که رنگ پوستش متفاوت است بخاطر همین به پیشنهاد مادرش صورتش را به رنگ پوست رودها رنگ میکند تا تفاوت رنگ پوستشان دلیلی برای به هم نرسیدن آنها ها نباشه… هر ساله عشاق مختلف که چنین شرایطی دارند در هند با رنگ کردن پوستشان این روز را به یاد این عشق مقدس جشن میگیرند.

منبع گرد گرد
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها