چگونه امنیت در سفر را برای خود تضمین کنیم؟

امنیت در سفر

از اساسی ترین مسائل در مسافرت‌ها، تضمین امنیت در سفر است،  اما برای حفظ امنیت خود در سفر چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ قبل از سفر به شهر یا کشور خاصی حتما راجب آن شهر و کشور و امنیت آن تحقیق کنید. آشنایی با یک منطقه باعث می‎شود شما اقدامات پیشگیرانه‎ای برای حفظ امنیت خود انجام دهید تا سلامت خود را طی سفر حفظ کنید.

امنیت در سفر

چه نکاتی را برای سفرهای خود باید رعایت کنیم؟

اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید حتما مواردی که در زیر به آنها اشاره میکنیم را رعایت کنید.

  • آشنایی کامل با امکانات پزشکی و دارویی مقصد خود داشته باشید و اگر دارویی مصرف می‎کنید سعی کنید آن را با خود ببرید.
  • تحقیق راجب اینکه آیا بیمه شما در خارج از کشور نیز هزینه تصادف، درمان و بازگشت به کشورتان را به شما می‎دهد یا خیر.
  • حتما از بلیط، پاسپورت و سایر مدارک شناسایی خودتان فتوکوپی همراه داشته باشید.
  • اگر داروی خاصی را مصرف می‎کنید حتما راجب ورود آن دارو به آن کشور تحقیق کنید زیرا بعضی از کشورها همراه داشتن بعضی از داروها را جرم محسوب می‎کنند.
  • حتما یکی از اقوام خود را که به ا« اعتماد دارید را از سفر خود مطلع کنید.
  • سعی کنید اطلاعات تماس یکی از نزدیکانتان را همراه داشته باشید تا در صورت بروز اتفاقی با او تماس گرفته شود.

امنیت شخصی در سفر

مجرمان می‎فهمند که شما بومی آن منطقه نیستید و با کمی تردید از آنها سوال می‎پرسید. اگر شما با خطرات احتمالی مانند دزدی، توهین و کتک آشنا باشید خطر این موارد به راحتی کاهش پیدا می‌کند. باید بدانید که در کشور هایی که حقوق آن ها متوسط و یا کم است احتمال خطر بیشتر می‌شود. چند راه مهم برای کاهش خطر این است که به تهایی به سفر نروید، در هنگام رانندگی و یا سفر از مواد مخدر استفاده نکنید و از رانندگی در شب به شدت پرهیز کنید. اگر در سفر احساس کردید که خطر شما را تهدید می‌کند، به احساستان ایمان داشته باشید و تا جایی که امکان دارد مکان خود را ترک نمایید. همچنین اگر دچار درگیری شدید از درگیری های لفظی به شدت پرهیز کنید، زیرا ممکن است باعث به خطر افتادن امنیت و سلامت شما شود.

امنیت در سفر

جاذبه های فراموش شده شهر شیراز

اگر در مسیر خود دزدی، تصادف و یا حمله را مشاهده کردید، فورا به پلیس اطلاع دهید. از پوشیدن لباس هایی که توجه دیگران به شما جلب می‌کند جدا خودداری کنید؛ همچنین توجه داشته باشید که پاها یا بازوهایتان در دید افراد قرار نگیرد.

منبع ایده آل مگ
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها