آشنایی با کوه های مینیاتوری چابهار

کوه های مینیاتوری چابهار

در جنوب ایران کوه های مینیاتوری چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی و زیبای ایران به شمار می‌روند. جاذبه‌ای که دیدن آن برای هرکسی می‌تواند شگفت‌آور باشد. کوه های مینیاتوی چابهار به کوه‌های مریخی هم معروف می‌باشند. اکثر گردشگرانی که به این منطقه می‌روند، ناخودآگاه حس و حال قدم زدن در مریخ به آن‌ها دست می‌دهد. در این مقاله قصد داریم با ویژگی‌ها و زیبایی‌های این منطقه آشنا شویم.

موقعیت جغرافیایی

چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. بعد از طی مسافتی به اندازه چهل کیلومتر از شهرستان چابهار به سمت بندر گواتر، می‌توانید شاهد هنر نمایی کوه های مینیاتوری چابهار باشید.

کوه های مینیاتوری چابهار

علت شکل گیری

سیستان جزو مناطق کم بارش ایران و جهان به شما می‌رود. فرسایش‌های آبی و بادی دلیل اصلی شکل‌گیری کوه‌های چابهار می‌باشد. اگر در این منطقه بارشی صورت بگیرد، به صورت سیل آسا خواهد بود و بارشی که در سایر استان‌ها در عرض چند هفته یا چند ماه می‌بارد، در عرض چند ساعت براین منطقه وارد می‌شود. از سوی دیگر باد‌های ۱۲۰ روزه هم در این منطقه وجود دارند، در مجموع و چند دلیل زمین‌شناسی، باعث به وجود آمدن کوه های مینیاتوری چابهار شده است.

برفی ترین مناطق دنیا

علت نام گذاری

مینیاتوری از لغات فرانسوی و در قرون وسطی یک سبک نقاشی بود. این سبک نقاشی، نوعی سبک ترسیم خطوط زیاد با ظرافت مثال زدنی می‌باشد. با نگاه به کوه‌های چابهار، می‌توان به علت نامگذای آن پی برد.

همایش های مریخ نوردی

شهر چابهار امکانات و ظرفیت لازم در جذب گردشگر ورزشی را دارد به گونه ای که در دومین همایش مریخ نوردی و ساحل نوردی که سال گذشته در چابهار برگزار شد ۱۱۵ گردشگر و ورزشکار از سراسر کشور مسافت اصلی کناره سواحل دریای عمان به سمت کوه های مریخی چابهار را پیاده طی کردند.

جذب گردشگر ورزشی در منطقه اشتغال و درآمد زایی را در پی خواهد داشت بنابراین ضروری است تا در این حوزه سرمایه گذاری ویژه ای انجام شود.

در استان و خارج از استان راهنمای تور گردشگری وجود دارد که گردشگران می توانند با همکاری این اداره و هماهنگی های لازم، به راحتی از مناطق زیبای استان سیستان و بلوچستان دیدن کنند.

کوه های مینیاتوری چابهار

چنان چه بازدیدکنندگان و گردشگران از داخل و خارج از استان تمایل به مسافرت به مناطق مختلف استان را داشته باشند، می توان با رایزنی و همکاری با هتل ها و دفاتر هواپیمایی، برای آنها تخفیفات لازم را گرفت.

مدیران میراث فرهنگی و گردشگری همه مناطق استان نیز موظف اند تا نهایت همکاری را با گردشگران در زمینه بازدید از مناطق و فراهم کردن تسهیلات اقامت داشته باشند.

منبع yjc
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها