سفر به شهر اسپارتا در ترکیه

سفر به شهر اسپارتا در ترکیه

شهر اسپارتا ترکیه شهری است که از دید گردشگران دورتر مانده است. این شهر زیبا دارای جاذبه‎های طبیعی، تاریخی و فرهنگی زیبایی است که شما را مجذوب زیبایی خود می‎کند. این شهر زیبا در جنوب غربی ترکیه یعنی در تقاطع مدیترانه قرار دارد. این شهر زیبا دریاچه‎های زیبای فراوانی دارد که منظره بکر و دیدنی را با گرم شدن هوا درست می‎کند. این شهر زیبا دارای تابستان‎های گرم و زمستان های بسیار سرد است.

سوغاتی‎های شهر اسپارتا

خرید سوغاتی در سفر از لذت بخش‎ترین قسمت‎های سفر است. از سوغاتی‎های معروف اسپارتا می‎توان به فرش‎های دست باف، صنایع دستی نمدی و گلاب اشاره کرد.

جاذبه‎های گردشگری اسپارتا

مسجد فردوس پاشا ترکیه یکی از جاذبه‎های گردشگری شهر اسپارتا است که توسط معمار معروف سنان طراحی و ساخته شده است و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‎کند.از سایر چاذبه‎های گردشگری این شهر زیبا می‎توان به موزه دموکراسی، ویرانه‎های باستانی معبد مردان، کاخ اسپارتا، مسجد اولو و … اشاره کرد.

سفر به شهر اسپارتا در ترکیه

تاریخچه اسپارتا

شهر اسپارتا در زمان‎های قدیم به امپراتوری عثمانی فروخته شده بود. بعدها بلغاری‎ها در این شهر پناهندگی گرفتن و این شهر عنوان شهر رزها را گرفت. مسلمانان کشور بالکان نیز زمانی به این شهر پناهنده شدند و در آن به زندگی پرداختند.

اقتصاد اسپارتا

این شهر زیبا نام دیگری نیز دارد که که به شغل مردم این شهر مربوط است. اسپارتا مرکز گلاب ترکیه است . مردم این شهر با خرید و فروش گلاب درامد به دست می‎آورند.

با زیباترین مراکز خرید تفلیس آشنا شوید

اطلاعات تکمیلی راجب اسپارتا

جمعیت استان اسپارتا بیش از ۴۲۸ هزار نفر و مساحت آن به ۹ هزار کیلومتر مربع می رسد. با توجه به اینکه عموم مردم ترکیه را مسلمانان تشکیل می دهند، عموم مردم این شهر نیز مسلمانان شیعه و سنی هستند. برای رفت و آمد به این شهر سیستم حمل و نقل ریلی، جاده ای و فرودگاهی وجود دارد. بین اسپارتا و استان های اطراف بزرگراه هایی برای تردد کشیده شده است که به مراتب کیفیت بالاتری نسبت به قطارها و حمل نقل ریلی دارند. با افتتاح فرودگاه سلیمان دمیرل از شهر اسپارتا روزانه پروازهایی به شهرهای بزرگ ترکیه انجام می شود.

سفر به شهر اسپارتا در ترکیه

البته افرادی که قصد سفر به آنتالیا را دارند باید در فرودگاه اسپارتا به زمین بنشیند و ادامه مسیر را با سایر وسایل حمل و نقل طی کنند. در واقع  با ۳ ساعت رانندگی مسافران می توانند از این فرودگاه به هتل های آنتالیا برسند. جالب است بدانید این فرودگاه سالانه پذیرای تعداد زیادی از پروازهای بین المللی است و با وسعتی در حدود ۵۴۰۰ متر مربع گنجایش ۶۰۰ هزار مسافر را در سال دارد.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها