غذا های مخصوص کریسمس در کشورهای مختلف

غذاهای مخصوص کریسمس

یکی از مهیج‌ترین رسوماتی که در کشور‌های غربی در شبهای کریسمس انجام میشود سرو غذا در کنار خانواده و دوستان در این شب است. غذایی که در این شب تهیه می‌شود برای تمام خارجیان بخصوص مسیحیان از اهمیت خاصی برخوردار است. با تاریخ ما همراه باشید که با غذاهای مخصوص کریسمس در کشور‌های مختلف آشنا شویم.

برزیل

از آنجایی که کشور برزیل طی سالهای متمادی تحت نظاره و استعمار کشور پرتغال بوده است بسیاری از آداب و رسوم پرتغال بر این کشور حاکم شده است. برزیلی‌ها در این شب غذایی به نام چستر سرو می‌کنند. درون چستر که همان مرغ خودمان است را با شیرنی‌های متنوع و  پنیر پارمزان پر می‌کنند که به نظر طعم متعادلی ندارد برای همین برای خوشمزه‌تر بودن این غذا از تکیه‌های پرتغال در کنار غذایشان استفاده می‌کنند.

غذاهای مخصوص کریسمس

لاتویا

غذا های مخصوص کریسمس در لاتوی سبزی‌های معطر و مزه دار شده‌ای هستند که به همراه گوشت‌های دودی و سیب زمینی‌های سرخ شده‌ای سرو می‌شوند.

اسپانیا

در اسپانیا با خوردن سوپ نودل مرغ  شب کریسمس خود را اغاز می‌کنند. پس از آن شروع به خوردن استیک‌های کبابی که به همراه آب پرتغال خورده می‌شود می‌کنند.

روسیه

در واقع اصلی ترین تعطیلی زمستانی در کشور روسیه در سال نو در روز سی و یکم دسامبر است نه روز کریسمس. آن ها در این روز گوشت قرمز را با پنیر، گوجه، سالاد و سوسیس می خورند. در تعطیلات، روسیه همیشه آب و هوای زیر صفر درجه را تجربه می کند.

بهترین غذاهای مکزیکی

فیلیپین

مرغ کبابی ای که با سالاد سیب زمینی، کاهو و برنج در کنار کاسه ای از نودل های فیلیپینی سرو می شود و در بعضی جاها هم از میگوهای سرخ شده در کنار این غذا استفاده می شود اصلی ترین غذاهای شب کریسمس در کشور فیلیپین را تشکیل می دهند.

فرانسه

حالا دوباره به یکی دیگر از کشورهای اروپایی می رویم تا ببینیم که در این کشور چه غذاهایی در کریسمس خورده می شود. فرانسوی ها عادت دارند تا به عنوان غذاهای شب کریسمس اردک کباب شده را به همراه کلم پیچ و ژله و گوشت قرمز تکه تکه شده سرو کنند.

غذاهای مخصوص کریسمس

نتیجه گیری

غذا‌ های مخصوص کریسمس در انواع مختلفی وجود دارد. هر کشور طبق آداب و رسوم و عادات دیرینه‌ای که دارند غذا‌های مخصوص این شب را تهیه و سرو می‌کنند. این را بدانید که کشور‌های بسیاری از شب کریسمس و آداب و رسوم آن پیروی می‌کنند که در این مقاله تنها به چند مورد از آنهارداخته شده است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها