شهر لینتس اتریش

شهر لینتس اتریش

شهر لینتس اتریش این شهر از بزرگ‌ترین شهرهای کشور اتریش به شمار می‌رود. درواقع سومین شهر اتریش از نظر جمعیت است. در این مقاله تاریخ ما به برسی این شهر اتریش می‌پردازیم. البته باید هشدار بدهیم که اگر این مقاله را خواندید؛ دلتان می‌خواهد به این شهر سفر کنید.

این شهری است با جمعیت ۲۰۰٬۰۰۰ در شمال شرقی اتریش واقع بر کرانه رود دانوب. این شهر مرکز ایالت اتریش شمالی (Oberösterreich) است.

شهر لینتس اتریش

تاریخچه

زمانی که رومیان لینتس را ساختند؛ نام آن را لنتیا نهادند. از مهم‌ترین بخش‌های تاریخ این کشور مدرسه‌ای است که آدولف هیتلر در آن تحصیل کرده است. نام این مدرسه فادینگر (Fadingergymnasium) است.

این شهر در سال ۲۰۰۹ میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شده است. البته این چیز جدیدی نیست. آدولف هیتلر قصد داشت این شهر را شهر پیشوا در رایش سوم بداند.

شهر لینتس اتریش

دانشگاه شهر لینتس اتریش

این شهر دارای دانشگاه‌های بسیار خوبی است. یکی از دانشگاه‌های این شهر به نام لینز شناخته می‌شود. این دانشگاه در میان صد دانشگاه برتر دنیا رتبه چهل و یکمین را دارا است. البته دقت داشته باشید عمر این دانشگاه زیر پنجاه سال است.

زبان رسمی این دانشگاه آلمانی است. دقت داشته باشید که دانشگاه لیتز پنجمین دانشگاه برتر به زبان آلمانی است. این مورد باعث شده در این شهر دانشجویان زیادی اقامت داشته باشند. این دانشگاه هم‌اکنون ۱۹.۳۰۰ دانشجو دارد.

فرهنگ شهر لینتس اتریش

شهر لینتس اتریش را می‌توان یکی از فرهنگی‌ترین شهرهای اروپایی دانست، هنرهای تجسمی در این شهر بیداد می‌کند، به همین دلیل لینتس در سال ۲۰۰۹ به همراه شهر ویلنوس، پایتخت لیتوانی، به‌عنوان مرکز فرهنگی اروپا شناخته شد.

شهر لینتس از معماری غنی برخوردار است و معماری رومی را می‌توان در جای‌جای این شهر دید. همچنین لینتس یکی از مهم‌ترین مراکز یادگیری هنرهای تجسمی به‌حساب می‌آید و دانشگاه‌های این شهر سابقه‌ی درخشانی در این امر دارند.

جاذبه‌های گردشگری شهر لینتس

کلیسای سنت مری | St. Mary’s Cathedral

این کلیسا با ارتفاع ۱۷۸۳ متر به‌عنوان مرتفع‌ترین کلیسای شهر لینتس اتریش شناخته می‌شود. بنای سنگی و معماری گوتیک آن که به سال‌های ۱۸۶۲ تا ۱۹۲۴ برمی‌گردد، از جمله دلایلی است که گردشگران بسیاری را راهی این شهر می‌کند.

خانه‌ی موتزارت | Mozarthaus

این خانه در قرن شانزدهم ساخته شده است و به‌عنوان یکی از موزه‌های شهر لینتس اتریش، به حساب می‌آید. این خانه محل زندگی موتزارت، یکی از مشهورترین موسیقی‌دان های دنیا است. البته ورود به داخل ساختمان برای بازدیدکنندگان مجاز نیست و تنها بازدید از حیاط پشتی برای عموم آزاد است.

سفر به شهرهای اروپایی در روز کریسمس

شهر لیتیس اتریش یکی از بهترین شهرهای اتریش برای مسافرت است. درست است که این شهر جمعیت چندانی ندارد اما کیفیت دانشگاه‌ها و مراکز دیدنی آن کمی از شهرهای بزرگ و مشهور دنیا ندارد.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها