آشنایی با شیطان کوه لاهیجان

شیطان کوه لاهیجان

از دیر باز استان سرسبز گیلان مهد تمدن و گردشگری بوده است. این استان به خاطر آب و هوای معتدل و دلپذیری که دارد در تمام فصول سال میزبان گردشگران ایرانی و خارجی بوده است. علاوه بر آب وهوای بی نظیری که این استان دارد وجود شیطان کوه لاهیجان بر زیبایی و خاص بودن این استان بیشتر افزوده است. شیطان کوه در گذشته با نام شاه نشین معروف بوده است. وجود برکه‌ای زیبا در جلوی این کوه زیبایی خاصی به آن بخشیده است. آبی مصنوعی که از دل شیطان کوه جاری می‌شود از این دریاچه‌ی کوچک سرچشمه می‌گیرد. تا پایان مطلب تاریخ ما را همراهی کنید تا بتوانیم بحثی مفصل در باره‌ی شیطان کوه و جاذبه‌های گردشگری بی‌مانند استان  گیلان داشته باشیم.

 

شیطان کوه لاهیجان

دلیل نام گذاری شیطان کوه

همانطور که گفتیم این کوه در گذشته با نام شاه نشین معروف بوده است اما به دلیل یک سری خرافات که در گذشته بین مردم شایعه شد این کوه از شاه نشین به نام شیطان کوه تغییر نام پیدا کرد. در گذشته مردم بر این باور بودند که شیطانی در این کوه وجود دارد که افرادی که برای تفریح و یا هرکاری بر سر این کوه می‌رفتند در حال پایین آمدن از کوه ناخودآگاه به پایین کوه پرتاب می‌شد آنها اعتقاد داشتند که شیطان چشمان آنها را کور می‌کند و دلیل پرتاب آنها نیز به همین خاطر است.

جاذبه های گردشگردی در شیطان کوه

شیطان کوه لاهیجان

استخر شیطان کوه

در پای شیطان کوه استخری بزرگ با وسعت ۱۷ هکتار نیز وجود دارد که به دستور شاه عباس نیز ساخته شده است. طول این استخر حدود کیلومتر است و در کنار بلواری زیبایی نیز قرار دارد. این استخر دارای جزیره ای زیبا است که توسط یک پل به حاشیه جنوبی آن متصل شده است.

تله کابین شیطان کوه

دیگر سرگرمی محبوبی که در این منطقه وجود دارد تله کابین شیطان کوه لاهیجان است که از میان جنگل های این منطقه می گذرد. مسیر حرکت این تله کابین از بین مه ها و ابرهایی است در دل آسمان وجود دارد، اما اگر با تله کابین از فراز لاهیجان بگذرید غم ها و استرس هایی که در طول زندگی شهری دارید را فراموش خواهید کرد. اما ابرها که کنار می رود شما با درختان تبر خورده و ویلاهایی که دیگر رنگ بوی محلی ندارند نیز مواجه می شوید که چندان خوشایند نیست.

لوکس ترین فرودگاه های دنیا

نتیجه گیری

یکی از جاذبه‌های خیره کننده‌ی گیلان شیطان کوه لاهیجان است. این کوه زیبا در قسمت شرقی لاهیجان واقع شده است که دارای ارتفاعی تقریبا ۶۰ متر است شیطان کوه مقصدی جذاب و دیدنی است که رفتن به آنحا می‌توانید خاطره‌ی به یادماننی و متفاوتی را برای شما رقم بزند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها