رویایی ترین جاده های جهان

رویایی ترین جاده های جهان

یکی از بهترین تفریحات امروزی، ماشین‌سواری در جاده‌ها می‌باشد. اما جاده‌هایی در دنیا وجود دارد که به رویایی ترین جاده های جهان معروف‌اند. قطعا لذت ماشین‌سوای در جاده زیبا بسیار بیشتر از رانندگی در جاده معمولی می‌باشد. جاده‌های زیبا به سه نوع هستند، یکی اینکه دارای طبیعت فوق‌العاده‌ای باشند، و دوم اینکه مهندسین در ساخت آن نهایت ظرافت و زیبایی را به کار برده باشند. و حالت سوم هم مخلوطی از هر دو باشد. با ما همراه باشید تا با جاده‌های زیبای دنیا آشنا شویم.

جاده هانا در جنگل‌های هاوایی

جزیره هاوایی در آمریکا، زیباترین جزیره دنیا به شمار می‌رود. هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن این جزیره به آمریکا می‌روند. یکی از جاذبه‌های جزیره، جاده پرپیچ و خم هانا می‌باشد که در طول مسر خود از میان جنگل‌ عبور می‌کند و زیبایی محسو کننده‌ای دارد.

رویایی ترین جاده های جهان

جاده نَشنال رُیت در آرژانتین

بعد از یک جاده جنگلی مثل هانا به یکی از خشک‌ترین جاده‌های دنیا به اسم نَشنال رُیت در آرژانتین می‌رسیم. این جاده یکی از طولانی‌ترین جاده‌های دنیا با ۴۸۰۰ کیلومتر طول به شمار می‌رود. البته طبیعت این جاده در طول مسیر متفاوت است.

جاده اقیانوسی در نروژ

یکی دیگر از رویایی ترین جاده های جهان، جاده اقیانوسی در نروژ می‌باشد. این جاده که یکی از جزیره‌های نروژ را به خاک اصلی وصل می‌کند، از هر دو طرف تحت محاصره آب دیا قرار دارد و زیبایی خاصی را به جاده می‌دهد.

جاده دِ کابُت ترِیل

اگر جاده‌ای مابین دریا و جنگل می‌خواهید ببینید و در آن رانندگی کنید،  ازجاده د کابوت تریلر که در کانادا قرار دارد، می‌توانید لذت کافی را از مسیر رویایی این جاده، ببرید.

مرگبارترین جاده های جهان

دِ بلو رایج پارک وِی

یک مسیر بسیار بلند ۷۵۵ کیلومتر در آمریکا که از طبیعت بسیار خاصی عبور می کند. از ویژگی های اصلی این مسیر می توان به متفاوت بودن آن در فصل های مختلف سال اشاره کرد. به همین علت افراد بسیاری سعی می کنند تا از این جاده در فصل های متفاوت برای سفر استفاده کنند.

دِ میلفورد رُد در نیوزیلند

یک مسیر فوق العاده جالب در کشوری که طبیعتش به شدت دست نخورده باقی مانده است.بخش های مختلفی از این مسیر از ارتفاعات بسیار بالا و خطرناکی عبور می کند که باعث شده تا این مسیر به عنوان یکی از خطرناک ترین جاده های این کشور نیز شناخته شود.

جاده رُهتانگ پاس در هند

یکی از زیباترین و در عین حال خطرناک ترین جاده های جهان که تنها چند ماه در سال برای استفاده باز است. این جاده از مسیرهای باریک و خطرناک بسیاری تشکیل شده است و در بسیاری از قسمت ها از سطح مناسبی برخوردار نیست. در فصل زمستان به علت بارش شدید برف کل مسیر آن بسته می شود و در فصل تابستان نیز ترافیک شدیدی کل آن را فرا می گیرد.

رویایی ترین جاده های جهان

نتیجه گیری

جاده‌ها وسیله‌ای برای عبور و مرور انسان‌ها می‌باشد. اما بعضی‌ها دوست دارند در مسیر‌های زیبا رانندگی کنند، که طبیعی هم است. کشور ما هم جاده‌های زیبای زیادی دارد که یکی از آن‌ها جاده پونل_ خلخال در مابین استان‌های گیلان و اردبیل می‌باشد.

منبع سما تک
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها