مرگبار‌ترین بیابان های جهان

مرگبار‌ترین بیابان های جهان

بیابان‌ها، کلا به دلیل خشکی و کم‌آبی مناسب زندگی کردن برای انسان نیستند. اما بیابان‌ها هم درجه بندی دارند، که مرگبار‌ترین بیابان های جهان ، بخش نسبتا بزرگی را از کره خاکی به دست گرفته‌اند. افراط و تفریط مناسب انسان نیست. چون انسان نه در منطقه‌ای مانند آمازون می‌تواند زندگی کند، و نه در یکی از بیابان‌های دنیا، که باران کمی در آن می‌بارد. در ادامه قصد داریم با خشک‌ترین و مرگبارترین بیابان های جهان آشنا شویم.

بیابان گُبی

جالب‌ترین، عجیب‌ترین و یکی از مرگبارترین بیابان‌های جهان، که برعکس همه بیابان‌ها، با سرمای شدیدی که دارد، نزدیک به منفی ۴۰، امکان یا احتمال زنده ماندن را به هیچ هوجودی نمی‌دهد.

مرگبار‌ترین بیابان های جهان

بیابان ساحارا (صحرای بزرگ آفریقا)

بزرگترین بیابان دنیا در سومین قاره بزرگ دنیا، آفریقا خودنمایی می‌کند. بیابان ساحارا مثل اکثر بیابان‌های دنیا شب‌های سرد و روزهای گرمی دارد. همین امر باعث از بین رفتن پوشش گیاهی در این منطقه شده است.

بیابان آتاکاما

شاید مرگبارترین بیابان جهان، آتاکاما باشد. این بیابان که در شیلی می‌باشد، خشک‌ترین بیابان دنیا نیز به شمار می‌رود که حتی به آن منطقه‌ی بی‌بارش هم می‌توان گفت.

بیابان کارا کوم (خاک سیاه)

این بیابان در کشور ترکمنستان می‌باشد که با دارا بودن ذخایر نفتی، گاز و منفجر شدن آن‎‌ها باعث ایجاد دلهره برای شهروندان ترکمنستان شده است. در ضمن این بیابان ۷۰ درصد خاک ترکمنستان را تشکیل می‌دهد.

سفر به جزایر یونان

بیابان موجاوه

یک بیابان متفاوت‌ از همه بیابان‌ها با شکل ظاهری کوه و صخره مانند خود، یکی از بیابان‌های جالب و مرگبار دنیا به شمار می‌رود. این بیابان که در آمریکا قرار دارد، بارش نسبتا بیشتری از سایر بیابان‌های نامبرده دارد، به طوری که پوشش گیاهی مختصری در این بیابان وجود دارد. اما از حقیقت بیابان بودن آن نمی‌کاهد.

بیابان دریاچه نمک

همانطور که از اسمش پیداست، بیابان بزرگ دریاچه نمک که یکی از بیابان های خطرناک است به دلیل جمع شدن آب های تبخیر شده در گودال ایجاد شده در بیابان، نمک تولید می کند. به علاوه این بیابان کنار دریاچه بزرگ نمک و در مرز نوادا در ایالات متحده واقع شده است. از میان بیابان های اطراف، بیابان دریاچه بزرگ نمک مفید ترین و کاربردی ترین است. هوای این بیابان خنک است زیرا در ارتفاع ۴۲۰۰ فوتی از سطح دریا قرار گرفته است.

بیابان نامیب

کلمه نامیب در زبان خوئه خو بر «مکانی بسیار وسیع» تاکید دارد. گفته می شود که بیابان نامیب قدیمی ترین بیابان دنیاست که از ۸۰ میلیون سال قبل وجود دارد. سوسک های تنبریونید از موجودات زنده این بیابان هستند. در نامیب که در بیابان ساحلی آفریقای جنوبی واقع شده است هیچ انسانی زندگی نمی کند. دمای هوا در تابستان به بیش از ۴۵ درجه سلسیوس می رسد و شب ها نیز دمای آن تا مرز انجماد می رسد. علاوه براین، بندپایانی که در بیابان نامیب زندگی می کنند مختص این بیابان هستند و می توانند بسیار خطرناک باشند.

مرگبار‌ترین بیابان های جهان

نتیجه گیری

بیابان‌ها به شرطی مرگبار هستند که شما تصمیم به زندگی یا اقامت بیشتر از چند روزه را داشته باشید. اما اگر هدفتان گشت و گزار یا در نهایت ماشین‌سواری در بیابان باشد، مطمئن باشید یکی از بهترین خاطره‌های زندگی شما خواهد شد.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها