طراحی خارق العاده موزه فردا در برزیل

موزه فردا در برزیل

موزه فردا در برزیل از بزرگ‌ترین و زیبا ترین موزه‌ها در جهان محسوب می‌شود. معمار این بنای زیبا سانتیاگو کالاتراوا مهندس معروف اسپانیایی که به تازگی پروژه‌ی بزرگ‌ترین برج دبی نیز به او محول شده‌است، می‌باشد. این موزه بسیار به مردم و محیط اطراف خود شباهت دارد و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند. طرح و نقش‌های این موزه یک سمبلی از آینده سیار را نشان می‌دهد. با تاریخ ما برند مردمی جشنواره وب ایران همراه باشید.

این موزه دارای بخش‌های گوناگون و مختلفی می‌باشد و فضای بسیار بزرگی را به خود اختصاص داده است. این موزه یک سالن برای نمایشگاه‌های فصلی و دائمی دارد که در حدود ۵۰۰۰ متر مربع مساحت آن می‌باشد. این بنا دارای میدان ۷۶۰۰ متری که پیرامون ساختمان می‌باشد، است.

موزه فردا

ساختمان دارای یک پیش‌آمدگی طاق ۷۵ متری  از سمت میدان است و پیش‌آمدگی آن در ضلع مشرف به دریا، ۴۵ متر می‌باشد. این ویژگی‌ها، گسترش موزه فردا از اسکله تا خلیج را نشان می دهد. نمایشگاه دائمی در طبقه بالا قرار دارد که ارتفاع بام آن ۱۰ متر است و چشم‌اندازی گسترده به سوی خلیج دارد. ارتفاع کلی ساختمان، ۱۸ متر است که لذت تماشای مناظر خلیج  را از Sao Bento Monastery، که مکانی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است را به بازدیدکنندگان می‌دهد.

جاذبه های گردشگری لیسبون

ساختمان‌ها و بناها از انرژی طبیعت بهره می‌برند. این بناها با استفاده از دستگاه‌های فتولتائیک انرژ‌ی‌های درون ساختمان را با استفاده از نور خورشید تولید می‌کنند.

فضای داخلی موزه فردا در برزیل

این ساختمان دارای قسمت‌های مختلفی همانند: لابی، رستوران، سالن نمایش، فروشگاه و فضای تحقیقاتی می‌باشد که همگی آنها در طبقه‌ی اول و سالن نمایشگاه در طبقه‌ی دوم آن قرار دارد.

شهر ریودژنیرو

شهر ریودژنیرو به مثالی مشهود در دنیا تبدیل شده که نشان می‌دهد؛ چگونه طراحی امکانات فرهنگی مانند موزه فردا در برزیل و موزه هنر به بهبود کیفیت فضاهای شهری کمک می‌کند. این بصیرت به تیم معماری اجازه داد که یک میدان در بیرون ساختمان طراحی کنند. این میدانگاه، یک فضای شهری منسجم را خلق کرده است که تحولات خارق‌العاده اطراف خود را بازتاب می دهد.

موزه فردا

سخن آخر

اگر به کشور برزیل سفر می‌کنید حتما از این مکان علمی بازدید کنید زیرا: از زمانی که شروع به فعالیت کرده است افراد زیادی را جذب خود کرده‌است و همچنین بزرگترین پروژه‌ی در حال توسعه‌ی این کشور نیز به حساب می‌آید.

منبع مساحت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها