رودخانه سنگی روسیه 

رودخانه سنگی روسیه

رودخانه‌ی سنگی در روسیه یکی از جاذبه‌های طبیعی و بکر می‌باشد که جزو معدود مکان‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شود. شهر مسکو پایتخت این کشور که میدان سرخ از دیدنی‌های خیره‌کننده آن می‌باشد یا به عنوان مثال کلیسای رنگارنگ این کشور هم در برابر این رودخانه زیبایی خاصی ندارند. رودخانه‌ای از سنگ که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. با تاریخ ما همراه باشید و از این رودخانه‌‌ی عجیب بیش‌تر بدانید.

رودخانه‌ شگفت انگیز سنگی چگونه به وجود آمد

هزاران سال پیش زمانی که فرو ریزش صخره‌ها و سنگ‌ها پیش ‌آمد تکه‌ سنگ‌های به وجود‌آمده یک رودخانه از سنگ را ایجاد کردند و رودخانه‌ی سنگی در روسیه را به وجود آوردند. این رودخانه از شگفت‌انگیز ترین و زیباترین حادثه‌های طبیعی در جهان و در طبیعت محسوب می‌شود.

رودخانه سنگی روسیه 

ویژگی های رودخانه‌ی بیگ استون

جنس سنگ‌های این رودخانه کوارتزیت می‌باشد و حداکثر عمق این سنگ‌ها به ۶ متر هم می‌رسد. طول این روخانه ۶ کیلومتر می‌باشد و عرضی برابر با ۲۰۰ متر دارد. این رودخانه از شگفت‌انگیز ترین رودخانه شامل سنگ در دنیا محسوب می‌شود زیرا در کوه‌های ویتوشای کشور بلغارستان نیز از این نمونه وجود دارد که هم از لحاظ طولی و هم از لحاظ عرضی از این نمونه کوچک‌تر می‌باشد.

این رودخانه با بلوک‎های بزرگ کوارتزیت (ماسه سنگ سخت شده‎ی کوارتزى) اشغال شده است و در این ماسه، سنگ اونتورین (aventurine) یا سنگ دلربا (کوارتز شفاف داراى ذرات میکا و آهن که نمایی درخشان دارد) که وزن هرکدام از آن ها ۹ الی ۱۰ تن می‎شود، وجود دارد. هر سنگی که به زمین فرو رفته است به طور متوسط ۶ متر ضخامت (عمق) دارد.

یکی از جالب‎ترین موارد مربوط به این رودخانه‎ی سنگی این است که هرکس نزدیک آن شود به وضوح می تواند صدای جریان آب را بشود. دلیل ایجاد این صدا جریان‎های کوچک سنگ‎ریزه‎هایی است که زیر این صخره‎های بزرگ وجود دارد.

رودخانه‎ی سنگی روسیه تنها رودخانه‎ی سنگی جهان نیست. در سایر مناطق رشته کوه‎های اورال رودخانه‎های سنگی مشابه آن دیده شده‎اند.

خارج از روسیه هم چندین رودخانه‎ی سنگی دیده شده که یکی از آن‎ها مربوط به کوه‎های ویتوشا در کشور بلغارستان است. یکی دیگر از گسترده‎ترین رودخانه‎های سنگی  که بیش از ۲ کیلومتر طول دارد در فلات کوهستان آلپ، منطقه‎ی Zlatnite Mostove ( که به پل طلایی معروف است) تشکیل شده است، این رودخانه‎ی سنگی در بخش فوقانی رودخانه‎ی Vladayska (ولادایسکا) قرار گرفته است. مثالی دیگر از این نوع رودخانه‎ها رودخانه‎ی Vitoshka Bistritsa ( ویتوشکا بیستریتسا) است که در دره‎ای با همین نام تشکیل شده و بیش از ۳۰۰ متر عرض دارد، همچنین  سایر جریان‎های سنگی به طور وسیعی در سراشیبی دامنه‎ی کوه‎های آنجا پراکنده شده اند.

رودخانه سنگی روسیه 

شگفت انگیزترین جزایر اسپانیا

سخن آخر

اگر به کشور روسیه سفر کردید حتما از  رودخانه‌ی سنگی در روسیه بازدید کنید زیرا: در این کشور مکان‌های توریستی کم و محدود هستند و جزو محدود رودخانه‌های سنگی در جهان محسوب می‌شود.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها