تالاب شادگان

تالاب شادگان ایران

این تالاب زیبا یکی از تالاب‌های بین المللی کشور ایران است که در جنوب غربی کشور و در شهر خوزستان واقع شده، جالب است بدانید طی همایش تالاب‌های جهانی که در شهر رامسر برگذار شد تصمیم بر آن شد که تالاب‌های خورموسی و خور الامیه با عنوان تالاب‌ شادگان شناخته شوند. با همراهی تاریخ ما اطلاعات خود را راجع به این منطقه‌ی توریستی کشور عزیزمان بالا ببرید.

متاسفانه رسیدگی خیلی کمی به نواحی جنوبی کشورمان می‌شود. اما با این حال نواحی جنوبی و تالاب‌های با صفای این خطه از سرزمینمان از محبوبیت خاصی در بین مردم برخوردار است. یکی از محبوب‌ترین شهر‌های جنوب ایران شهر زیبای شادگان است که به واسطه‌ی تالاب زیبایش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است، و هر ساله میزبان گردشگران ایرانی از اصرع نقاط کشورمان می‌باشد.

تالاب شادگان

مردم شادگان

میهمان نوازی‌ جنوبی‌های عزیز کشورمان برکسی پوشیده نیست. مردم شادگان هم با مهربانی از شما پذیرایی می‌کنند. اگر به روستای شادگان که منطقه توریستی شادگان است، بروید متاسفانه اولین چیزی را که می‌بینید، بی امکانی مردم شادگان است. مردمی که در خاک و آلودگی در زیر نور داغ خورشید، همچنان در حال فعالیت‌اند تا شاید بتوانند گوشه‌ای از هزینه‌های زندگی را بپردازند.

گران ترین کشتی های تفریحی دنیا

دیدنی‌های شادگان

این تالاب زیبا یکی از بزرگترین تالاب‌های کشور ایران است که تماشای دور یا نزدیک آن حال و هوای خوبی را به شما خواهد بخشید. صدای چه چه پرندگان مهاجر این تالاب، شما را به وجد خواهد آورد. همچنان این تالاب بهترین گزینه برای افراد علاقه مند به ورزش مهیج قایق سواری و شنا می‌باشد.

هزینه‌ی قایق سواری در  این تالاب

هزینه‌ی کرایه‌ی هر قایق با قایق دیگر متفاوت است. اما معمولا کرایه‌ی هر فرد ۱۵ تومان برای یک قایق سواری نیم ساعته است.

اما اگر تعداد نفرات بالا باشد شما می‌توانید از صاحب قایق تخفیف بگیرید و هزینه‌ی کمتری پرداخت کنید.

اقامتگاهی در شادگان

در روستا‌های شادگان، معمولا چادر‌هایی برای میهمانان تهیه شده تا در گرمای طاقت فرسای ظهر، میهمانان به صورت رایگان از آنها استفاده کنند. اگر قصد خوابیدن در این شهر را دارید، باید به روستای رگبه بروید تا در پایگاه گردشگری تالاب شادگان، مکانی برای اقامت شبانه پیدا کنید.

تالاب شادگان

بهترین زمان بازدید از این تالاب

شادگان از شهر‌های جنوبی کشور است. بدیهی است که فصل تابستان بدترین فصل سفر به اینن منطقه است. بهترین زمان سفر برای بازدید از این تالاب اوایل فصل بهار و اواخر فصل زمستان است.

نتیجه گیری

تالاب شادگان یکی از زیباترین تالاب‌های جنوبی کشورمان است. این تالاب ساده یکی از بهترین مکان‌های تفریحی و بخصوص سالمی است که می‌توانیم یک روز از روز‌های تعطیلمان را در کنار این تالاب زیبا سپری کنیم.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها