ساحل عاج کجاست؟

ساحل عاج

این ساحل یکی از محبوب‌ترین کشور‌هایی است که در غرب آفریقا واقع شده است. این ساحل با نام رسمی جمهوری ساحل عاج شناخته می‌شود.  باموسوکرو نام پایتخت این ساحل است و دارای جمعیتی قریب به ۲۴ میلیون نفر است که تقریبا بیشتر این جمعیت را قوم آکان تشکیل داده است در ادامه‌ همراه تاریخ ما باشید تا درباره‌ی این ساحل زیبا اطلاعات خود را بالا ببرید.

ویژگی جغرافیایی ساحل عاج

این کشور زیبا دارای مساحتی حدودا ۳۲۲۴۶۰ کیلومتر مربع است. این ساحل  از ناحیه‌ی شمال در همسایگی بورکینافاسو، از ناحیه‌ی  جنوب به اقیانوس اطلس، از ناحیه‌ی شرق به کشور غنا و از سمت غرب در همسایگی کشور گینه قرار دارد. این کشور زیبا دارای بزرگترین دریاچه به نام سلاموسو و مرتع‌ترین کوه به نام کوه نیمبا است.

ساحل عاج

تاریخ ساحل عاج

بازرگانان فرانسوی و پرتغالی در قرن ۱۵ میلادی برای به دست آوردن عاج فیل و تجارت برده پا به این کشور گذاشتند. این کشور که مکان مناسبی برا به دست آوردن عاج فیل ها بود، رقابت گسترده ای را بین فرانسه و پرتغال به وجود آورد که در طی آن، بالاخره فرانسه موفق شد تا در سال ۱۸۹۳ میلادی این کشور را به مستعمره خود تبدیل کند

گران ترین جزایر خصوصی دنیا

آب و هوای کشور ساحل عاج

طبق نظر کارشناسان هواشناسی اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم این کشور دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. اما در بخش شمالی آن آب و هوای نیمه استوایی و در بخش جنوبی آب و هوای استوایی حاکم است. این کشور دارای دمایی از  ۲۸ تا ۲۹ درجه سانتی گرد آن و وجود همین دما این کشور را به یک کشور شرجی تبدیل کرده است.

مذهب ساحل عاجی‌ها

طبق آماری که به دست ما رسیده است تعداد کثیری از جمعیت این کشور را مسلمین (۴۲.۹)، ۳۴ درصد از مردم پیرو دین مسیح و مابقی جمعیت از آیین بودا پیروی می‌کنند.

ساحل عاج

فیل‌های موجود در این ساحل

به دلیل صادرات بسیار زیاد عاج فیل ها، این منطقه را “ساحل عاج” نامیده اند. به طور کلی دو گونه فیل در دنیا وجود دارد که یک گونه آن به آفریقا تعلق دارد. متاسفانه در طی آمارگیری که در سال ۲۰۱۵ میلادی انجام شد، تعداد فیل های آفریقایی که برای به دست آوردن عاجشان کشته می شدند، ۴۲۰ هزار برآورد شد

نتیجه گیری

جمهوری ساحل عاج یکی از محبوب‌ترین کشور‌های غرب آفریقا است. دلیل نام گذاری این کشور بخاطر صادرات زیاد عاج فیل است که، این نام بر روی آن نهاده شد.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
نجیب الله دانش

کار نیکی میکنید موفق باشید محترم